مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران

مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران

مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران، با ارائه طیف گسترده‏‌ای از معتبرترین برندهای تولید کننده تجهیزات صنعتی در گروه‏های مختلف و با همکاری نزدیک با وارد‏ کنندگان و توزیع‏ کنندگان اصلی این کالاها در ایران، تلاش می‏‌کند تا نیازهای متفاوت صنایع مختلف با کاربری‏ های متفاوت آنان را برآورده سازد. ارائه قیمتهای کاملا رقابتی و مناسب، همراه با کیفیت مطلوب خدمات پس از فروش از اولویت‏‌های مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران محسوب می‌شود. مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران با درک اهمیت این موضوع برای مشتریان خود و با بکارگیری نهایت توان و ابزارهای در دسترس در تعاملات خود با تامین‏ کنندگان، می‏‏‌کوشد امکان ارائه پایین‏‏‌ترین قیمتها و بهترین خدمات را فراهم آورد.

خدمات:
1- فروش آنلاین تجهیزات ابزاردقیق، تست و اندازه گیری و هیدرولیک
2- مقایسه آنلاین محصولات و دریافت اطلاعات فنی، قیمت و کاتالوگ محصولات
3- پشتیبانی و مشاوره فنی رایگان از طریق تلفن، ایمیل، چت و حضوری
4- مقالات علمی به روز در زمینه ابزاردقیق، تست و اندازه گیری و هیدرولیک
5- ارائه طیف گسترده‏‌ای از معتبرترین برندهای تولیدکننده تجهیزات
6- نصب و راه اندازی تجهیزات
7- خدمات مهندسی در زمینه طراحی مدارهای هیدرولیک و ابزاردقیق
8- خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات

پیوندها

آیا هنگامی که شبکه شما خراب شده است گیر افتاده اید و نمی توانید مشکل آن را پیدا کنید؟ وقتی این اتفاق می افتد ، احتمال زیادی وجود دارد که به دلیل نقص کابل باشد. در اینجا چند نکته در مورد اندازه گیری کابل اترنت با استفاده از تستر کابل شبکه آورده شده است.

تست های معمولی
برای اینکه بفهمید چه مشکلی وجود دارد و خطا در کجاست ، چندین آزمایش اساسی وجود دارد که باید آنها را انجام دهید. این موارد به شما کمک می کند تا دلیل خرابی کابل را شناسایی کنید.


طول کابل:طول کابل های اترنت باید حداکثر تا 100 متر یا 328 فوت طول داشته باشد. طول کابل را می توان با یک تستر خازنی اندازه گیری کرد که با مشخصات خازنی کابل کالیبره شده است یا با تستر بازتاب سنج دامنه زمان (TDR) اندازه گیری می شود. در حالی که هر دو نوع می توانند طول کابل را اندازه بگیرند ، تستر TDR از کاربرد بیشتری برخوردار است زیرا می تواند فاصله تا خطا را اندازه گیری کند ، ویژگی فاقد تستر خازنی. همچنین لازم است بررسی کنید که آیا تستر طول هر جفت کابل را گزارش می کند یا خیر ، زیرا برخی از تسترها فقط طول چهار جفت را در یک کابل اترنت گزارش می کنند.

خطاهای کابل و سیم کشی: غالباً دلیل عملکرد ضعیف کابل اترنت به دلیل آسیب دیدن کابل است که باعث ایجاد مدار باز یا آسیب عایق می شود که باعث ایجاد تماس بین دو سیم مجاور می شود. سایر مسائل عبارتند از: جفت تقسیم ، اتصالات معکوس و سیم های عبور یافته. این مشکلات به سختی قابل تشخیص است مگر اینکه از تستر کابل پیچیده استفاده شود.
Power over Ethernet (POE): POE زمانی است که دستگاهی برق را از طریق کابل Ethernet دریافت می کند ، معمولاً از طریق منبع تغذیه POE یا سوئیچ فعال POE. مشکلات می تواند ناشی از مقاومت در برابر مدار بالا باشد ، به این معنی که دستگاه ولتاژ و جریان مورد نیاز را دریافت نمی کند. دو استاندارد وجود دارد: منبع تغذیه 12.5 وات و منبع تغذیه 25 وات با حداکثر ولتاژ 57 ولت. یک تست کننده باید بتواند ولتاژ و جریان POE را اندازه گیری کند و کلاس را مشخص کند.
موقعیت مکانی: بعضی اوقات لازم است درک کنید که کابل اترنت به کدام پورت هاب متصل است تا بتوان ردیابی کابل ها را به درستی انجام داد. بسیاری از آزمایش کنندگان امکانات نور پیوند را ارائه می دهند که سیگنالی را با فرکانس مشخص شده توسط کاربر تزریق می کند که باعث می شود چراغ سوئیچ یا توپی شود. عملکرد مفید دیگر توانایی تزریق سیگنال صوتی به کابل ، استفاده از ردیاب برای دنبال کردن مسیر کابل و شناسایی خاتمه صحیح است.
سرعت پیوند: سرعت پیوند سرعت واقعی اینترنت را نشان می دهد که پیوند قادر به انجام آن است. این امر همچنین توسط سایر تجهیزات موجود در مدار تعیین می شود که باید با سرعت اتصال تبلیغ شده سازگار باشند.
این آزمایشات یک تکنسین را قادر می سازد تا خطاهای کابل اترنت و خصوصیات کابل را شناسایی کند.


انواع کلاس کابل اترنت
چندین کلاس کابل اترنت وجود دارد که برای کاربردهای مختلف در نظر گرفته شده اند. این کابل ها از کابل های دسته 3 (CAT 3) که اغلب برای خطوط تلفن استفاده می شوند ، تا CAT 7 که برای برنامه های اینترنتی بسیار سریع استفاده می شوند ، متغیر است. دسته بندی کابل باید همیشه روی کابل چاپ شود ، به این ترتیب تشخیص اینکه چه کابل استفاده می شود نسبتاً آسان است.
کابل Cat 3: کابل Cat 3 از یک جفت پیچ خورده تشکیل شده است و معمولاً برای خطوط تلفن مسکونی استفاده می شود. بعضی اوقات ممکن است کابل شامل دو ، سه یا حتی چهار جفت باشد. این قابلیت کار با سرعت 10 مگابیت در ثانیه را دارد. به سختی در تاسیسات جدید مورد استفاده قرار می گیرد ، اگرچه معمولاً در ساختمان های قدیمی یافت می شود.
کابل Cat 5: کابل Cat 5 اصلی ترین قسمت اکثر شبکه ها را تشکیل می دهد. این هشت سیم است که به چهار جفت پیچ خورده شکل گرفته است. درجه پیچش در هر جفت به طور قابل توجهی متفاوت است و بین 52 تا 72 دور در متر است. دلیل این امر کاهش تداخل و برخورد متقابل بین جفت ها است. به همین دلیل ، نسبت سیگنال به نویز برای خطوط متعادل خوب است. کابل Cat 5 ممکن است دارای هادی های رشته ای باشد که برای اتصالات انعطاف پذیر و هادی های جامد برای نصب های ثابت استفاده می شود. مهم است که مراقب باشید این کابل ها را به قدرت زیاد خم نکنید. حداقل شعاع خمش چهار برابر قطر خارجی کابل است ، بنابراین در عمل شعاع خمش باید حدود یک اینچ باشد. کابل های Cat 5 می توانند با سرعت 100 مگاهرتز کار کنند و برای سرعت اینترنت 10BASE-T ، 100BASE-TX و گیگابایت مناسب هستند. یک کابل مشخصات بالاتر ، Cat 5e دارای مشخصات سخت افزاری سخت تر است. کابل های Cat 5 برای 25 وات POE مناسب هستند.
کابل Cat 6: کابل Cat 6 از نظر بصری شبیه کابل Cat 5e است اما پهنای باند آن بالاتر (250 مگاهرتز) و مشخصات سختگیرانه تری نسبت به Cat 5e دارد. این کابل به عقب با Cat 5 سازگار است ، اما با پهنای باند بالاتر می تواند در سرعت های بالاتر از جمله اینترنت 10 GBASE-T کار کند. وقتی با این سرعت استفاده می شود ، حداکثر طول کابل که ممکن است به طور قابل توجهی کاهش می یابد. یک کابل مشخصات بالاتر ، Cat 6a ، که می تواند با سرعت 500 مگاهرتز کار کند ، قادر است بیش از 100 متر (328 فوت) فاصله نرمال کار کند.

 

مشکلات اندازه گیری کابل اترنت
با افزایش سرعت اینترنت ، احتمال بروز مشکلات نیز افزایش می یابد. جدا از مسائلی مانند جفت تقسیم ، سیم های عبور یافته و اتصالات معکوس ، تداخل خارجی می تواند باعث ایجاد نویز قابل توجه شود. در سرعت های بالاتر شبکه ، بسیار مهم است که در خاتمه صحیح کابل ها بسیار مراقب باشید و از برش مجدد عایق بیش از حد لازم جلوگیری کنید.
کیفیت کابل نیز ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. به طور خاص ، بسیاری از کابل های ارزان قیمت که به عنوان کابل های Cat 6 به فروش می رسند ، ممکن است ضربات متقاطع بیش از حد داشته باشند و از دست دادن بازگشت داشته باشند و در واقع ، از کابل های Cat 5 پایین تر باشند. بنابراین ، هنگام کار در سرعت تبلیغ شده با مشکل روبرو می شوید ، احتمال اینکه خطا در خود کابل باشد را در نظر بگیرید.

 

چگونه مشکلات شبکه را با تستر کابل برطرف کنیم؟
تست کننده کابل شبکه برای محاسبه عملکرد کابل های شبکه پرسرعت شما طراحی شده است. همانطور که می دانید عملکرد ضعیف در این کابل ها می تواند منجر به آسیب به کار ، دسترسی ضعیف به اینترنت و به طور کلی اختلال در شبکه شود.

 

ویژگی های اصلی تستر شبکه
تست کننده شبکه دارای 2 جعبه متفاوت است که جداگانه هستند. این جعبه ها فرستنده و گیرنده هستند. دستگاه تستر شبکه اصلی شامل یک منبع جریان الکتریکی ، یک دستگاه اندازه گیری است که نشان می دهد کابل خوب است و یک اتصال بین این دو ، معمولاً خود کابل است.
تستر کابل شبکه می تواند یک دستگاه ساده باشد که صرفاً تشخیص می دهد جریان از طریق کابل جریان دارد یا ممکن است یک دستگاه پیچیده در سطح حرفه ای باشد که اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد تا مشکل را شناسایی کند. تسترهای کابل شبکه در سطح حرفه ای نه تنها وجود مدار باز را تشخیص می دهند ، بلکه ممکن است محل وقفه را تشخیص دهند. بعضی از آنها همچنین اندازه گیری سیم مورد استفاده را مشخص می کنند و می توانند سیگنال خود را برای آزمایش تداخل تولید کنند.

 

مشکلات رایج کابل های شبکه
تعدادی از مشکلات وجود دارد که می تواند با استفاده از عیب یاب کابل شبکه مرتب شود و مطمئناً به شما کمک می کند در وقت خود برای یافتن راه حل های نرم افزاری یا سخت افزاری صرفه جویی کنید
اگر شبکه به درستی کار نمی کند ، مشکل اغلب خطای کاربر یا سایر مشکلات است. بندرت کابل معیوب خواهد بود. بیشتر از یک تستر کابل شبکه برای تشخیص اینکه یک کابل پچ قبل از اتصال کار می کند استفاده می شود. ابتدا باید کابل کشی را بصورت بصری بررسی کرد تا مشکلات آشکاری را شناسایی کند. اگر همه چیز درست به نظر برسد ، ممکن است از دستگاه تست کابل شبکه استفاده شود.
تسترهای پایه کابل شبکه می توانند مشکلات اتصال ساده را آزمایش کنند اما ممکن است مشکلات دیگری را که باعث سو عملکرد کابل می شود شناسایی نکنند. کابل کشی ممکن است هنگامی که نزدیک منبع تداخل است یا کابل بیش از حد طولانی است کار نکند. ممکن است خطاهای متناوب ایجاد شوند که هنگام آزمایش کابل نشان داده نمی شوند. گاهی اوقات مشکل به اندازه کافی پایدار نمی ماند تا در تستر ظاهر شود.

 

چگونه از ردیاب کابل شبکه استفاده کنیم؟

مرحله 1 - تستر را وصل کنید
کابل شبکه را به دو انتهای جعبه وصل کنید ، یکی به فرستنده و دیگری به گیرنده. این جعبه ها مدلی از شبکه رایانه ای شما هستند ، بنابراین باید بتوانید به راحتی مکان کدام جعبه را پیدا کنید. قبل از شروع آزمایش مطمئن شوید که کابل های شما کاملاً وصل شده اند.

مرحله 2 - تستر را روشن کنید
دستگاه تست کننده کابل شبکه را روشن کنید. آزمایش کننده سیگنالی را از یک انتهای جعبه به سر دیگر ارسال می کند و این پیامی است که از طریق کابل پخش می شود ، همان اندازه که در شبکه رایانه شما اتفاق می افتد. در طول آزمون تستر کابل شبکه را همیشه به کابل متصل نگه دارید ، در غیر این صورت کار نمی کند.

مرحله 3 - گزارش آزمایش کننده را بخوانید
در حالی که پیام از یک انتهای کابل به سر دیگر منتقل می شود ، تست کننده کابل شبکه پیام را برای بررسی خطا بررسی می کند و در انتهای دیگر بررسی می کند که پیام به درستی دریافت شده است. اگر آزمایش کننده به این نتیجه برسد که چنین نیست و مشکلی پیش آمده است ، متوجه می شوید که تست کننده تعدادی چراغ قرمز را نشان می دهد. تفاوت بین چراغ های قرمز و چراغ های سبز که به این معنی است که همه خوب کار می کنند ممکن است از تست کننده کابل شبکه تا تستر یکسان نباشد ، اما شما باید با خواندن دستورالعمل ها بتوانید دقیقاً مشکل کابل خود را حل کنید.

مرحله 4 - مشکل را بخوانید
چراغ های مختلف تستر شما برای ارسال سیگنال به شخصی که با دستگاه کار می کند استفاده می شود. کتابچه راهنمای شما به شما امکان می دهد تا به دنبال متفاوت بودن الگوهای مختلف روشنایی ، و در صورت وجود هرگونه مشکلی در کابل خود باشید که باید برطرف شود. هنگامی که مشکل را پیدا کردید ، کابل را از جعبه ها بردارید .

برای آزمایش کابل ، تست کننده شبکه تست کابل کشی کامل ، نمایش نقشه سیم ، شناسه و عیب ها ، از جمله کوتاهی و قطعی ، باز شدن ، سیم های نامناسب ، تقسیم جفت و برگشت را فراهم می کند. تستر کامل شبکه همچنین طول کابل را اندازه گیری می کند و سطح تن را برای ردیابی سیگنال و شناسایی کابل در همه جفت ها ، یک جفت انتخاب شده یا یک پین تولید شده ایجاد می کند.

 

 

  • ۰۰/۰۴/۰۶