مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران

مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران

مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران، با ارائه طیف گسترده‏‌ای از معتبرترین برندهای تولید کننده تجهیزات صنعتی در گروه‏های مختلف و با همکاری نزدیک با وارد‏ کنندگان و توزیع‏ کنندگان اصلی این کالاها در ایران، تلاش می‏‌کند تا نیازهای متفاوت صنایع مختلف با کاربری‏ های متفاوت آنان را برآورده سازد. ارائه قیمتهای کاملا رقابتی و مناسب، همراه با کیفیت مطلوب خدمات پس از فروش از اولویت‏‌های مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران محسوب می‌شود. مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران با درک اهمیت این موضوع برای مشتریان خود و با بکارگیری نهایت توان و ابزارهای در دسترس در تعاملات خود با تامین‏ کنندگان، می‏‏‌کوشد امکان ارائه پایین‏‏‌ترین قیمتها و بهترین خدمات را فراهم آورد.

خدمات:
1- فروش آنلاین تجهیزات ابزاردقیق، تست و اندازه گیری و هیدرولیک
2- مقایسه آنلاین محصولات و دریافت اطلاعات فنی، قیمت و کاتالوگ محصولات
3- پشتیبانی و مشاوره فنی رایگان از طریق تلفن، ایمیل، چت و حضوری
4- مقالات علمی به روز در زمینه ابزاردقیق، تست و اندازه گیری و هیدرولیک
5- ارائه طیف گسترده‏‌ای از معتبرترین برندهای تولیدکننده تجهیزات
6- نصب و راه اندازی تجهیزات
7- خدمات مهندسی در زمینه طراحی مدارهای هیدرولیک و ابزاردقیق
8- خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات

پیوندها

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

کلید اتوماتیک کمپکت چیست

| سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۲۶ ق.ظ

کلید اتوماتیک کمپکت چیست؟


کلید اتوماتیک کامپکت نوعی از تجهیزات محافظت الکتریکی هستند که به صورت عمومی مورد استفاده قرار می گیرند در حالتی که جریان بار از ظرفیت کلیدهای مینیاتوری بالاتر می روند. این کلیدها همچنین در هر کاربردی که تنظیمات تریپ قابل تنظیم مورد نیاز باشد که در کلیدهای Plug-in و یا MCB ها در دسترس نیستند.

 

Molded Case Circuit Breaker

 

تعریف و عملکرد کلید اتوماتیک کامپکت :

کلید اتوماتیک کامپکت یا به طور خلاصه MCCB نوعی از تجهیزات حفاظت الکتریکی هست که می تواند برای رنج وسیعی از ولتاژ و نیز در هردو فرکانس 50 یا 60 هرتز استفاده می شود. تفاوت اصلی بین کلیدهای کامپکت و کلیدهای مینیاتوری این هست که کلید اتوماتیک می تواند رنج جریانی تا 2500 آمپر داشته باشد و تنظیمات تریپ آن به صورت معمول قابل تنظیم است. تفاوت دیگر این است که کلیدهای کامپکت بزرگتر از کلید مینیاتوری می باشد. مانند اکثر کلیدهای قطع کننده مدار ، کلید اتوماتیک کامپکت دارای سه عملکرد اصلی می باشد:

  •  
  • حفاظت در مقابل اضافه بار : جریان های بالاتر از مقدار نامی که بیشتر از زمانی که برای کارکرد نرمال هست ، طول بکشند.
  • حفاظت در مقابل خطاهای الکتریکی : در طول یک خطا مانند اتصال کوتاه و یا خطای خط ، جریان های بسیار بالایی وجود دارد که باید فورا متوقف شوند.
  • سوئیچ یک مدار به صورت روشن و خاموش : این کارکرد کلید اتوماتیک کمپکت چندان معمول نیست اما کلیدهای کامپکت می توانند برای این هدف استفاده شود در صورتی که کلید دستی مناسبی برای سوئیچ مدار وجود نداشته باشد.
     

چون کلیدهای کامپکت دارای رنج جریانی گسترده ای می باشند می توان از این کلیدها برای کاربردهای گسترده ای استفاده کرد. در حال حاضر کلید اتوماتیک کامپکت در رنج های وسیع از مقادیر 15 آمپر تا مقادیر صنعتی بزرگ 2500 آمپر در دسترس هستند ، که این موضوع سبب می شود این کلیدها بتوانند در هر دو حوزه ی توان پایین و توان بالا مورد استفاده قرار گیرند.

  • ۲۷ خرداد ۹۹ ، ۰۹:۲۶

ترمومتر لیزری مادون قرمز IR به طور گسترده در بسیاری از صنایع و محیط های کاری و صنعتی برای تعیین درجه حرارت سطح مورد استفاده قرار می گیرند. دمای بالا در اغلب موارد اولین نشانه خطر برای تجهیزات مکانیکی ، مدارهای الکتریکی و سیستم های ساختمان است. بررسی دائمی تغییرات دمایی قطعات و تجهیزات اصلی می تواند مناطق مشکل احتمالی را شناسایی کرده و از خرابی های فاجعه بار جلوگیری کند. ترمومتر لیزری در واقع برای اجسامی طراحی شده که نمی توان در آن ها برای اندازه گیری دما از ترمومتر تماسی معمولی استفاده کرد. برای مثال یک جسم در حال حرکت یا دوران و یا جسمی که در خلا قرار دارد که در ان خواندن دیتا حساس به زمان می باشد و یا اندازه گیری دمای جسمی که محدودیت اندازه گیری دارد. توضیح استفاده از دماسنج IR با تعیین آن چه این دستگاه ها برای تعیین تابش مادون قرمز دما انجام می دهند ، آغاز می شود.

 

تعریف اشعه مادون قرمز IR

تابش مادون قرمز ، یا IR ، نوعی تابش است که در طیف الکترومغناطیسی وجود دارد . انواع دیگری از تابش های الکترومغناطیسی شامل مایکروویو ، اشعه ایکس و نور مرئی است . تصویر زیر طول موج و فرکانس طیف الکترومغناطیسی را نشان می دهد.

 

طول موج اشعه IR بلندتر از پرتو های قرمز رنگ طیف نور مرئی می باشد. برای اینکه بتوانیم پرتو های IR را در طیف الکترومغناطیس ببینیم این پرتو ها دقیقا بعد از رنگ قرمز طیف مرئی ظاهر می شوند. در زبان لاتین infra به معنای زیر می باشد و کلمه اینفرارد به معنای زیر قرمز یا فرو سرخ می باشد. تابش IR به معنای واقعی کلمه گرما است. اگرچه چشم ما نمی تواند به وضوح IR را ببیند و تشخیص دهد اما ما می توانیم آن را در زندگی روزمره حس کنیم. دست خود را دور یک فنجان قهوه بپیچانید. در هوای مطبوع قدم بزنید یا از مرغ سرخ شده لذت ببرید. در تمام این تجربیات شما مستقیما با IR تعامل دارید. این IR گرماست که می تواند اندازه گیری و استفاده شود.


چگونه از IR برای تعیین دما استفاده می شود؟


همه مواد انرژی را به صورت گرما IR از خود منتشر می کنند. اگر بین اجسام و محیط اطراف آنها اختلاف دمایی وجود داشته باشد می توان این گرادیان دمایی را اندازه گیری و استفاده کرد. اگر ماده مورد نظر در همان درجه حرارت با محیط اطراف خود باشد تبادل انرژی تابش خالص بین ان دو صفر خواهد بود. در هر دو مورد طیف مشخصه تابش وابسته به دمای جسم و دمای مطلق اطراف آن می باشد. ترمومترهای دستی IR یا ترمومترهای تفنگی IR از این وابستگی تابشی به دما استفاده می کنند تا مقدار عددی دما برای هدف مورد نظر را تعیین کرده و برای خواندن اپراتور نشان دهند. پرتو IR مانند پرتو نور مرئی قابلیت متمرکز شدن ، جذب یا انعکاس دارد. ترمومتر های لیزری IR یا پایرومتر ها یا ترمومتر تفنگی دستی IR معمولا از یک لنز برای متمرکز کردن نور از یک جسم بر روی یک آشکارساز به نام ترموپایل استفاده می کنند. ترموپایل تابش IR را جذب کرده و آن را به گرما تبدیل می کند. هر چه انرژی IR بیشتر باشد ترموپایل داغ تر می شود. این گرما به الکتریسیته تبدیل می شود. این الکتریسیته به آشکارسازی ارسال می شود که برای تعیین دمای نقطه ای که ترمومتر نشانه گذاری کرده استفاده می شود ، هر چه الکتریسیته بیشتر باشد نشان دهنده آن است که جسم داغ تر است. هر چه دما بیشتر باشد الکتریسیته بیشتری به اشکار ساز ارسال می شود و دمای بالاتری قرائت می گردد.

 

مزیت ترمومترهای لیزری یا دماسنج های تفنگی یا ترمومترهای غیر تماسی یا پایرومترها :

ترمومتر لیزری دستی و ترمومتر لیزری تفنگی برای نظارت از راه دور سریع ، دقیق ، مناسب و ایده ال می باشند. مشخصه غیر تماسی بودن ترمومتر های لیزری امکان اندازه گیری دمای اجسام را بدون تماس و لمس شی فراهم می کند. این ویژگی نه تنها برای امنیت کارگر و اپراتور مهم است بلکه امکان آلودگی شی را که در انواع ترمومترهای تماسی دیده می شود را کمتر می کند.
زمان پاسخ دهی (تشخیص برای نمایش) یک ترمومتر غیر تماسی دستی IR حدود نیمی از ثانیه است.
ماکزیمم فاصله اندازه گیری به وسیله کیفیت شرایط جوی و پرتو ورودی تعیین می شود. ترمومتر های دستی IR فقط دمای سطح یک جسم را می تواند اندازه گیری کند و نه دمای داخلی را. از آنجا که حداکثر دامنه اندازه گیری و دقت می تواند تحت تأثیر شرایط جوی (بخار آب یا دی اکسید کربن) باشد ، حداکثر رنج به طور کلی تقریباً به 100 پا محدود می شود.
صحت یا درستی
دقت ترمومتر لیزری در درجه اول به وسیله نسبت فاصله به قطر هدف یا (distance-to-spot ratio (D/S Ratio تعیین می شود. این نسبت اندازه منطقه ای است که توسط دماسنج IR ارزیابی می شود زیرا مربوط به مسافت است. به عبارت دیگر ، با افزایش فاصله ، منطقه اندازه گیری بزرگتر می شود. هرچه هدف کوچکتر باشد ، باید به آن نزدیک تر باشید. این نسبت تأثیر قابل توجهی در صحت یا دقت خواندن خواهد داشت. اگر هدفی را که می سنجید اندازه آن 6 اینچ باشد و دماسنج مادون قرمز دستی شما دارای نسبت D / S از هشت به یک باشد ، در این صورت حداکثر فاصله ای که می توانید با اطمینان از آن استفاده کنید دمای هدف را اندازه گیری کنید 48 اینچ است (8: 1 x 6 = 48). گذشته از این فاصله ، نه تنها هدف اندازه گیری می شود ، بلکه هر آنچه در "نقطه" قرار می گیرد نیز اندازه گیری می شود. این بدان معناست که اگر یک هدف بسیار داغ باشد و در محیط خنک تر قرار داشته باشد ، اندازه گیری هایی که بیش از حداکثر فاصله انجام می شود شامل عناصر خنک کننده است ، و پایین آوردن "میانگین " از آنچه در "نقطه" است.
با کاهش اندازه هدف یا افزایش فاصله از هدف ، نسبت D / S بزرگتر ضروری می شود. با استفاده از همان مثال و تغییر در اندازه هدف و سپس نسبت D / S ، می بینید که این فرمول به شما کمک می کند تا نسبت D / S صحیح را تصمیم بگیرید و متعاقباً ، دماسنج دستی IR اگر هدف مورد نظر خود را اندازه بگیرید شش اینچ است اندازه ، و دماسنج مادون قرمز دستی شما دارای نسبت D / S از هشت به یک است ، سپس حداکثر فاصله ای که در آن می توانید با اطمینان از درجه حرارت هدف اندازه گیری کنید 48 اینچ است (8: 1 x 6 = 48). گذشته از این فاصله ، نه تنها هدف اندازه گیری می شود ، بلکه هر آنچه در "نقطه" قرار می گیرد نیز اندازه گیری می شود. این بدان معناست که اگر یک هدف بسیار داغ باشد و در محیط خنک تر قرار داشته باشد ، اندازه گیری هایی که بیش از حداکثر فاصله انجام می شود شامل عناصر خنک کننده است ، و پایین آوردن "متوسط" از آنچه در "نقطه" است. بنابراین در هنگام خرید ترمومتر های لیزری به مقایسه این ویژگی از ترمومترهای دستی لیزری دقت کنید : دو عاملی که باید هنگام انتخاب دماسنج IR در نظر بگیرید ، نسبت D / S و دامنه دما است.

یک نو آوری جدید در پرتوهای فروسرخ یا IR افزودن مشخصه متمرکز نزدیک است که اندازه گیری دقیق مناطق هدف کوچک را بدون ایجاد دمای پس زمینه ناخواسته فراهم می کند.

 

معایب ترمومتر لیزری :
دماسنج لیزری
 فقط دمای سطح را اندازه گیری می کنند و از طریق شیشه ، مایعات یا سایر سطوح شفاف اندازه گیری نمی شوند. بسته به اندازه گیری سطح ، خصوصاً اگر سطح بسیار بازتابی باشد ، ممکن است نیاز به تنظیماتی داشته باشند. دما سنج های IR می توانند به طور موقت تحت تأثیر یخبندان ، رطوبت ، گرد و غبار ، مه ، دود ، سایر ذرات موجود در هوا ، تغییر سریع دمای محیط و مجاورت با فرکانس رادیویی با مقاومت میدان الکترومغناطیسی از سه ولت در متر یا بیشتر قرار گیرند.

برای خواندن ادامه مطلب و خرید ترمومتر لیزری به سایت اینسترونتر به آدرس instrucenter.com/fa مراجعه کنید.

ترمومتر لیزری چیست ؟

ترمومتر لیزری

درباره منتشر کننده:

شرکت آبنوس سازه (اینستروسنتر) نماینده رسمی شرکت دورمن اسمیت در ایران می باشد. محصولات دورمن اسمیت از جمله کلید مینیاتوری ، کلید حرارتی ، کلید اتوماتیک ، کنتاکتور ، بی متال و... همگی در سایت اینستروسنتر موجود می باشد. 02188325739

  • ۱۲ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۰۸

کنتاکتور چیست | انواع کنتاکتور | contactor

| شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۱۰ ب.ظ

کنتاکتور یکی از بخش های مدار الکتریکی اصلی می باشد که می تواند روی تجهیز کنترل قدرت و یا استارتر نصب شود و برای متصل کردن یا قطع کردن خطوط منابع تغدیه عبوری از خطوط قدرت و یا قطع و وصل کردن مکرر مدارهای قدرت الکتریکی و هم چنین برای کنترل ماشین های پیچیده استفاده می شوند. کنتاکتورها با موتورها و ترانسفورماتورها و هیترها استفاده می شوند و می توانند به عنوان یک نقطه تقاطع بین مدار کنترل و مدار قدرت در نظر گرفته شود ، آنها توسط مدارهای کنترلی ، کنترل می شود و آنها هم چنین مدار مابین مدار قدرت و بارها را کنترل می کند. تمرکز این مدار بر روی اهمیت کنتاکتور در صنعت برق می باشد.


کنتاکتور چیست؟
تعریف : تجهیزات سوئیچینگ کنترلی الکتریکی می باشند که برای قطع و وصل الکتریکی استفاده می شوند. اساس عملکرد کنتاکتورها مانند رله ها می باشد اما تفاوت آنها این است که کنتاکتورها می توانند جریان های بیشتری را تا حدود 12500 آمپر را حمل کنند و نمی توانند مدار را در مقابل اضافه بار یا اتصال کوتاه محافظت کنند اما می توانند هنگامی که سیم پیچ تحریک شود کنتاکت ها را قطع و وصل کنند.

ساختار کنتاکتور :
کنتاکتور از دو هسته آهنی تشکیل شده است که یکی از آنها فیکس و دیگری متحرک است و از نوع سیم پیچ مسی عایق بندی شده می باشد ، به طوری که سیم پیچ مسی بر روی هسته فیکس جاگذاری شده است. در CONTACTOR شش عدد کنتاکت اصلی وجود دارد که 3 عدد از آنها هسته ثابت و 3 تای دیگر هسته متحرک هستند ، این کنتاکت ها از مس خالص ساخته شده اند و نقاط اتصال از آلیاژ ویژه ای ساخته شده اند که بتوانند در مقابل جریان استارت و نیز دما مقاومت کنند. یک فنر بین سیم پیچی و هسته متحرک قرار دارد و کنتاکت های کمکی به صورت نرمال باز یا بسته باشند. کنتاکت های اصلی بارهای جریانی سبک مانند سیم پیچ کنتاکتورها و رله ها و تایمرها و بسیاری بخش های دیگر مدار کنترلی لینک شده به مکانیزم کنتاکت را قطع و وصل می کنند. یک منبع تغذیه سه فاز AC که برای مدار فراهم شده است در شکل زیر نمایش داده شده است که از سه بخش تشکیل شده است:

سیم پیچ :

این سیم پیچ نیرویی را که جهت بستن کنتاکت مورد نیاز است را فراهم می کند. این سیم پیچ به عنوان یک الکترومگنت شناخته می شود. از یک محفظه برای محافظت سیم پیچ و کنتاکتور استفاده می شود.


محفظه :
این محفظه شبیه یک ایزولاتور و یا محافظ مورد استفاده قرار می گیرد که مدار رو از هر تماس الکتریکی و گرد و غبار و روغن و غیره محافظت می نماید. این محفظه از مواد مختلفی مانند NYLON6 ، با کالیت و پلاستیک مقاوم در برابر حرارت مورد استفاده قرار می گیرد.


کنتاکت ها :
کاربرد اصلی این کنتاکت ها انتقال جریان به بخش های مختلف مدار می باشد. تقسیم بندی در خصوص فنرهای کنتاکت و کنتاکت های کمکی و کنتاکت های قدرت وجود دارد ، که هر یک از کنتاکت ها کارکرد خودشان را دارند و در اصل عملکرد کنتاکتور را توضیح می دهند.

اساس کار کنتاکتور:


اگر در قسمتی که سیم پیچ های متحرک یکدیگر را جذب می کنند جریان وجود داشته باشد یک میدان الکتزومغناطیسی ایجاد می شود. توسط یک سیم پیچ الکترومغناطیسی در ابتدا جریان زیادی کشیده می شود ، بنابراین کنتاکنت متحرک به وسیله هسته کشیده می شود در نتیجه نیروی ایجاد شده توسط میدان الکترومغناطیسی سبب می شود کنتاکت متحرک و ثابت کنار هم نگه داشته شوند.
در حالت بدون انرژی سیم پیچ آن یا فنر به حالت اولیه خود باز می گردند و هیچ جریانی در مدار وجود نخواهد داشت.
اگر CONTACTOR با جریان AC دارای انرژی شود یک بخش کوچکی از سیم پیچ سیم پیچ شکاف دار است که فلوی مغناطیسی در آن کمی دارای تاخیر می باشد. جهت اطمینان از اینکه کنتاکتور در زمان باز و بسته شدن می تواند سریعا عمل کند چندین فرآیند نقطه تریپ داخلی وجود دارد. باتوجه به شکل داده شده تغذیه زمانی صورت می گیرد که سوئیچ بسته است و جریان از طریق سیم پیچ کنتاکتور شارش می یابد و هسته متحرک را جذب می کند. کنتاکتور متصل به هسته متحرک بسته می شود و موتور شروع به کار می کند. هنگامی که سوئیچ آزاد شد انرژی الکترومغناطیسی فنر متوقف می شود و هسته متحرک رو به حالت اولیه بازگردانده و منبع تغذیه موتور قطع می شود.


چگونه یک جایگزین مناسب برای کنتاکتور انتخاب کنیم؟
یک جایگزین مناسب می تواند به شرح زیر انتخاب شود :


- در مرحله اول باید ولتاژ سیم پیچ چک شود زیرا این ولتاژ ، ولتاژی است که به آن انرژی می دهد.
- مرحله دوم چک کردن کنتاکت های کمکی می باشد به این معنی که چه تعدادی کنتاکت کمکی باز و چه تعدادی بسته در آن استفاده شده اند.
- بررسی رنجی که بر روی جدول روی کنتاکتور ذکر شده است.


مفهوم حذف ARC (قوس) زمانی به وجود می آید که کنتاکتها باز و یا بسته باشند. اگر یک بار خیلی سنگین از کار بیافتد قوسی که به وجود می آید موجب آسیب رساندن به کنتاکتور می شود. در طول این اتفاق اگر دما بالا باشد قوس سبب ایجاد گازهای خطرناک مانند کربن مونوکسید می شود که این امر موجب کاهش طول عمر موتور می شود.


انواع کنتاکتورها :


که براساس سه فاکتور طبقه بندی می شوند:
- باری که استفاده می شود.
- ظرفیت جریان
- رنج توان

برای مطالعه ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه بفرمائید :

انواع کنتاکتور ؟

شرکت آبنوس سازه (اینستروسنتر) نماینده رسمی شرکت دورمن اسمیت در ایران می باشد. محصولات دورمن اسمیت از جمله کلید مینیاتوری ، کلید حرارتی ، کلید اتوماتیک ، کنتاکتور ، بی متال و... همگی در سایت اینستروسنتر موجود می باشد. 02188325739
 

کنتاکتور

  • ۱۰ خرداد ۹۹ ، ۱۳:۱۰