مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران

مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران

مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران، با ارائه طیف گسترده‏‌ای از معتبرترین برندهای تولید کننده تجهیزات صنعتی در گروه‏های مختلف و با همکاری نزدیک با وارد‏ کنندگان و توزیع‏ کنندگان اصلی این کالاها در ایران، تلاش می‏‌کند تا نیازهای متفاوت صنایع مختلف با کاربری‏ های متفاوت آنان را برآورده سازد. ارائه قیمتهای کاملا رقابتی و مناسب، همراه با کیفیت مطلوب خدمات پس از فروش از اولویت‏‌های مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران محسوب می‌شود. مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران با درک اهمیت این موضوع برای مشتریان خود و با بکارگیری نهایت توان و ابزارهای در دسترس در تعاملات خود با تامین‏ کنندگان، می‏‏‌کوشد امکان ارائه پایین‏‏‌ترین قیمتها و بهترین خدمات را فراهم آورد.

خدمات:
1- فروش آنلاین تجهیزات ابزاردقیق، تست و اندازه گیری و هیدرولیک
2- مقایسه آنلاین محصولات و دریافت اطلاعات فنی، قیمت و کاتالوگ محصولات
3- پشتیبانی و مشاوره فنی رایگان از طریق تلفن، ایمیل، چت و حضوری
4- مقالات علمی به روز در زمینه ابزاردقیق، تست و اندازه گیری و هیدرولیک
5- ارائه طیف گسترده‏‌ای از معتبرترین برندهای تولیدکننده تجهیزات
6- نصب و راه اندازی تجهیزات
7- خدمات مهندسی در زمینه طراحی مدارهای هیدرولیک و ابزاردقیق
8- خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات

پیوندها

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

ترمومتر چیست و کاربرد ترمومتر کدام است؟

مرجان چناری | سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۰۶ ب.ظ

ترمومتر چیست؟

یکی از پارامترهای قابل اندازه گیری که در صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، دمای سیستم می باشد. برای اندازه گیری دما از تجهیزات مختلفی استفاده می شود که با توجه به نیاز، علاوه بر اندازه گیری میزان درجه حرارت، اغلب توانایی تولید سیگنال کنترلی و همین طور سوئیچ را نیز دارا می باشند.

دماسنج یا ترمومتر یا حرارت سنج وسیله ای است که برای اندازه گیری حرارت و دما مورد استفاده قرار می گیرد. ترمومترها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. دماسنج ها در طیف گسترده ای از صنایع از پزشکی گرفته تا کولر خانه و غیره مورد استفاده قرار میگیرند.

روش های اندازه گیری دما کدام است؟

روش های اندازه گیری دما متفاوت است، و دما را می توان به روش های تماسی و غیرتماسی اندازه گیری کرد.

برای اندازه گیری دما به روش تماسی از تماس یک سنسور که می تواند ترموکوپل یا ترمورزیستنس (PT100) باشد، استفاده می شود. اندازه گیری دما به روش تماسی، در مدل های آنالوگ بیشتر به روش بیمتال یا Gas-filled که از یک حباب و لوله موئین تشکیل شده است، انجام می شود.

برای اندازه گیری دما به روش غیر تماسی بیشتر بر اساس مقدار تابش فروسرخ که جسم هدف از خود به محیط ساطع می کند، استفاده می شود. دماسنج هایی که برای اندازه گیری دما به روش غیرتماسی به کار گرفته می شوند، به پیرومتر یا ترمومتر تفنگی یا ترمومتر لیزری مشهور هستند. دلیل استفاده از واژه ی لیزری، استفاده از باریکه ی نور لیزر برای مشخص کردن هدف می باشد.

کاربردهای ترمومتر کدام است؟

نظارت روی موتورها یا بارگذاری

سیستم های تهویه مطبوع

بررسی سیستم های اتوماتیک

فرآیندهای آماده سازی غذا

تشخیص مشکلات پنهان

نظارت بر رطوبت و نشتی یک ساختمان

شناسایی اتلاف انرژی و عایق بندی ضعیف

تشخیص خطاهای الکتریکی و لوله کشی

نصب در آزمایشگاه ها و انبارها

انواع ترمومترها کدام است؟

ترمومتر لیزری (thermometer):

ترمومتر لیزری یا ترمومتر مادون قرمز می تواند تشعشعات لیزری ساطع شده از سطوح مختلف را دریافت کند و بر اساس دما نمایش دهد. تمام اجسام اشعه ی مادون قرمز منتشر می کنند که میزان و شدت آن با دمای آن جسم متناسب است. اساس کار ترمومترهای لیزری به این شکل است که موجی از پرتو مادون قرمز (IR) را ارسال کرده که با جسم برخورد می کند. در اثر این برخورد، با توجه به دمای جسم، انرژی پرتوهای بازگشتی تغییر می کند که با اندازه گیری این تغییر می توانند دمای جسم را اندازه گیری کنند. ترمومترهای لیزری به دلیل آنکه می توانند از راه دور دمای اجسام را اندازه گیری کنند، کاربردهای زیادی در مواردی که امکان نزدیک شدن به منبع حرارت وجود ندارد، پیدا کرده اند. ترمومترهای لیزری به دلیل همین ویژگی که می توانند از فاصله ی چند متری مورد استفاده قرار بگیرند، بسیار مورد اقبال وارد شده اند. حتی در خیلی از مواردی که محدودیتی برای نزدیک شدن به جسم وجود ندارد هم از این ترمومترها استفاده می شود.

قیمت ترمومتر لیزری

ترمومتر دیجیتال (Digital Thermometer):

ترمومترهای دیجیتالی پرتابل (Portable Digital Thermometer) جهت اندازه گیری و تست دما استفاده می شود. ترمومترهای دیجیتال در نگاه اول مشابه مولتی متر می باشند. این ترمومترها مجهز به یک یا چند ورودی برای سنسور دما (ترموکوپل نوع K، J، Pt100و…) می باشند و دارای صفحه نمایشگر دیجیتال برای نمایش دما به درجه سانتیگراد یا فارنهایت می باشند. ویژگی این مدل از ترمومترها قابل حمل بودن و امکان تست چندین نمونه دما در مکان ها و زمان های مختلف می باشد. در حالی که سنسورهای دمایی مانند Pt100 به تنهایی در مکانی ثابت می شوند و تنها دمای همان نقطه را می دهند. این ترمومترها قابلیت اندازه گیری دما هم زمان از دو نقطه تا 12 نقطه را دارد. ترمومتر دیجیتال کاربردهای زیادی دارد و تقریبا در تمامی صنایع مورد استفاده قرار میگیرد. اساس کار این نوع ترمومترها از طریق نیمه رسانا ها است. سنسور این ترمومترها نوعی نیمه رسانا است که درصورت تغییر دمای آن، مقاومتش تغییر کرده و در نتیجه ی این تغییر مقاومت، جریان عبوری از آن نیز تغییر می کند که با کمک آن، می توان دمای محیط را اندازه گیری کرد. ترمومترهای دیجیتال در یخچال ها، اتو خانه، کولرهای جدید و غیره کاربرد دارند.

دماسنج معمولی یا ترمومتر انبساطی (expansion thermometer):

ترمومتر انبساطی معمولا با عنوان دماسنج جیوه ای (mercury thermometer) گفته می شود و عمدتا ترمومتر محیطی محسوب می شود. این نوع ترمومترها از یک لوله ی باریک مخزن به شکل کروی یا استوانه ای تشکیل شده است که درون آن با مایعی عمدتا از جنس جیوه یا الکل پر شده است. این مایع که به آن مایع دماسنجی گفته می شود، در اثر گرما منبسط شده و سطح آن درون لوله مطابق با قانون انبساط سطحی مایعات بالا می رود. در این نوع ترمومترها دیواره ی مخزن دماسنج را عمدتا بسیار نازک می سازند تا تبادل گرما بین مایع با محیط بیرون به آسانی و به سرعت صورت گیرد. هر چه لوله ی دماسنج باریک تر، ضخامت دیواره ی مخزن آن نازک تر و حجم مخزن و مایع درون دماسنج بیشتر باشد، دماسنج دقیق تر خواهد بود.

ترمومتر الکلی:

اساس کار این نوع ترمومترها هم مانند ترمومتر جیوه ای است، اما با این تفاوت که به جای جیوه از الکل استفاده می کند. ترمومتر الکلی بیشتر در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا این دماسنج ها برای بازه ی دمایی 0 تا 100 درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار می گیرند. دماسنج های الکلی خطر کمتری از نظر سمیت نسبت به دماسنج های جیوه ای دارند و همین هم آنها را به گزینه مناسبی برای این کار تبدیل کرده است.

ترمومتر گازی یا دماسنج گازی (gas thermometer):

در ترمومترهای گازی، مقداری گاز در مخزنی با حجم ثابت قرار دارد و فشار این گاز توسط یک فشارسنج به صورت مداوم اندازه گیری و کنترل می شود. با افزایش دمای گاز، به صورت مستقیم فشار گاز هم افزایش پیدا می کند. اگر این دماسنج به خوبی درجه بندی شود، با اندازه گیری فشار در هر لحظه، می توان میزان دما را در آن لحظه نیز اندازه گیری کرد.

دماسنج ترموکوپلی یا ترمومتر ترموکوپلی (thermocouple thermometer):

ترمومتر ترموکوپلی در دسته ی ترمومتر تماسی قرار می گیرد. این دماسنج تماسی که بر اساس پدیده ی ترموالکتریک ساخته شده است. طبق این پدیده، اگر دو سر دو رشته ی سیم هادی نازک غیر هم گون مانند مس و آهن را به یکدیگر متصل کنیم و دو سر انتهایی سیم ها را به یک میلی آمپرمتر متصل کنیم، با گرم کردن نقطه ی مشترک اتصال دو سیم، در مدار جریان الکتریکی کوچک و اختلاف پتانسیل به وجود می آید که مقدار این جریان به جز مقاومت مدار و جنس سیم ها به دمای اعمالی به محل اتصال مشترک آن دو نیز وابسته است. برای اندازه گیری دقیق تر دما می توان دو میله ی فلزی غیر هم گون را از یک سر به هم جوش داد، سپس یکی از سرهای انتهایی مجموعه را به یک دمای ثابت مثلاً دمای صفر درجه مخلوط آب و یخ در حال تعادل و سر انتهایی دیگر را به دمای مجهول تحت اندازه گیری متصل کرد.

پیرومتر یا آذرسنج یا تف سنج (pyrometer):

ترمومتر غیر تماسی برای اندازه گیرى دمای فراتر از گستره ی دمایی دماسنج های ترموکوپلی به کار گرفته می شود. ترمومتر غیر تماسی معمولا برای اندازه گیری دمای کوره های ذوب فلزات استفاده می شود. پایرومترها یا پیرومترها با اسامی دیگری همچون دماسنج غیر تماسی، تف سنج یا آذرسنج نیز شناخته می شوند. ساده ترین نوع پیرومترها از یک تلسکوپ مخصوص ساخته شده اند که درون آن یک لامپ رشته ای (لامپ تنگستنی) کوچک و فیلتری به رنگ قرمز قرار داده شده است. نحوه ی استفاده از پیرومتر به این شکل است که آن را به طرف کوره یا هر جسم دیگری که قصد اندازه گیری دمای آن را دارند، نشانه گیری می کنند و از پشت لنز تلسکوپ به آن جسم نگاه می کنند. در ابتدا رشته ی درون لامپ با رنگ تیره بر روی زمینه ی روشن کوره دیده می شود، با عبور جریان برق از درون رشته ی تنگستنی لامپ و تنظیم آن به وسیله ی تغییر مقاومت پتانسیومتر، رنگ و روشنایی رشته را با روشنایی زمینه کوره طبیق داده تا رشته از دید ناظر ناپدید گردد. با یک درجه بندی متناسب بر روی رئوستا می توان از این نوع ترمومترها برای اندازه گیری دماهای بسیار زیاد در حد ذوب و حتی بالاتر بدون نیاز به تماس مستقیم استفاده کرد. ترمویژن ها یا همان ترمومتر های تصویری نیز از همین خاصیت برای اندازه گیری دما استفاده می کنند.

 

دماسنج پزشکی یا ترمومتر پزشکی (clinical thermometer):

این دماسنج ها مخصوص اندازه گیری دمای (تب) بدن کودکان و بزرگسالان طراحی و ساخته شده اند.

ترمومتر مواد غذایی:

ترمومتر مواد غذایی ابزار دیگری است که در خانواده ی ترمومترها قرار دارد و به انواع ترمومتر نفوذی و ترمومتر لیزری مواد غذایی و ... تقسیم بندی می شود.

برای خرید انواع تجهیزات تست و آزمایشگاهی دما اینجا کلیک کنید

منبع: https://instrucenter.com

  • ۲۶ شهریور ۹۸ ، ۱۳:۰۶
  • مرجان چناری

معرفی انواع محصولات برند دورمن اسمیت انگلستان

مرجان چناری | سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۵۳ ب.ظ

برند دورمن اسمیت انگلستان با بیش از 130 سال تجربه در زمینه ی طراحی و تولید تجهیزات تابلو برق صنعتی، همچنان به ارائه ی تجهیزات باکیفیت بالا برای توزیع برق ولتاژ پایین و حفاظت ادامه می دهد. طیف محصولات دورمن اسمیت انگلستان، بسیار گسترده بوده و از تابلوهای توزیع ساده ی SP&N شروع شده و تا سوئیچ بردهای الکتریکی ولتاژ پایین با طراحی سفارشی ساخت کارخانه ای ادامه می باید. تابلوهای الکتریکی، برای طیف گسترده ای از کاربردهای تجاری و صنعتی استفاده می شوند.

سابقه ی حضور دورمن اسمیت در خاورمیانه، در حدود 35 سال می باشد و در این مدت با بسیاری از مشتریان و مشاوران و پیمانکاران برجسته در زمینه ی طراحی و ساخت تابلو برق صنعتی و اجرای پروژه های بزرگ همکاری کرده است، که در این میان می توان از پروژه هایی مانند برج العرب امارات، هتل داسیت تانی امارات، ورزشگاه لوسیل اسپرت قطر، مسجد سلطان قابوس عمان، خانه ی اپراسلطنتی مسقط عمان و برج دروازه پایتخت امارات و مرکز تجاری دبی را نام برد. در حال حاضر محصولات دورمن اسمیت و مشخصات مربوط به آنها را می توان به شرح زیر بیان کرد:

مشخصات کلید های اتوماتیک کمپکت برند دورمن اسمیت انگلستان:

کلید کامپکت، به طور کلی ترکیبی از کلید مدارشکن (قابل قطع زیر بار) و محافظ می باشد که با نام کلید های اتوماتیک کمپکت یا به اختصار کلید mccb نیز شناخته می شود.

همانطور که می دانیم کلیدهای کامپکت، محافظ جریان مغناطسی و حرارتی می باشند. یعنی مدار را در مقابل بار اضافه و نیز اتصال کوتاه حفاظت نموده و آن را به طور خودکار قطع می کنند.

کلیدهای اتوماتیک برند دورمن اسمیت انگلستان، در تیپ‌ های مختلف LM ،YM و YS تولید و ارائه می شود که این کلیدها رنج گسترده ای از آمپرها را پوشش می دهد.

کلید های اتوماتیک کمپکت با داشتن رنج وسیعی از آمپرها و قدرت قطع های مختلف و سایر مشخصات متنوع دیگر که در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد در صنایع مختلف قابل استفاده هستند.

مکانیزم عملکرد این کلیدها به انواع غیرقابل تنظیم و قابل تنظیم و اکترونیکی تقسیم می شود. همچنین تجهیزات جانبی این کلیدهای اتوماتیک از جمله کنتاکت های باز و بسته (NO-NC) و موتور و بوبین آندر ولتاژ (با قطع مدار فرمان این بوبین،کلید نیز قطع می شود) و رله شانت (هم برای وصل و هم برای قطع ) نیز قابل ارائه می باشند.

 

دسته بندی کلیدهای اتوماتیک کامپکت دورمن اسمیت انگلستان به شرح زیر می باشد:

کلیدهای اتوماتیک غیرقابل تنظیم LM: این کلیدها مطابق استاندارد IEC/EN60947-2 ارائه می شوند و تعداد پل های آنها 3 و 4 پل بوده و رنج جریان نامی آنها 16 تا 800 آمپر می باشد و قدرت قطع این کلیدهای اتوماتیک می تواند 5 رنج متفاوت 25، 36، 50، 65 و 85 کیلوآمپر باشد. این کلیدهای کامپکت، حفاظت های اتصال کوتاه و اضافه بار را انجام می دهند.

کلیدهای اتوماتیک قابل تنظیم LM: این کلیدها مطابق استاندارد IEC/EN60947-2 ارائه می شوند و تعداد پل های آنها 3 و 4 پل بوده و رنج جریان نامی آنها 16 تا 800 آمپر می باشد و قدرت قطع این کلیدهای اتوماتیک می تواند 4 رنج متفاوت 36، 50، 65 و 85 کیلوآمپر باشد. این کلیدهای کمپکت، حفاظت های اتصال کوتاه و اضافه بار را انجام می دهند.

کلیدهای اتوماتیک قابل تنظیم الکترونیکی LM: این کلیدها مطابق استاندارد IEC/EN60947-2 ارائه می شوند و تعداد پل های آنها 3 و 4 پل بوده و رنج جریان نامی آنها 16 تا 1250 آمپر می باشد و قدرت قطع این کلیدهای اتوماتیک می تواند 3 رنج متفاوت 36، 65 و 85 کیلوآمپر باشد. این کلیدهای کامپکت، حفاظت های اتصال کوتاه و اضافه بار و اتصال زمین را انجام می دهند.

کلیدهای اتوماتیک غیرقابل تنظیم سری YM: کلیدهای سری YM هم مطابق استاندارد IEC/EN60947-2 ارائه شده و تعداد پل های آنها 2، 3 و 4 پل می باشند. رنج جریان نامی در این کلیدهای اتوماتیک 15 تا 800 آمپر بوده و قدرت قطع کلیدها شامل رنج های 18، 26، 37، 50 و 65 است و این کلیدهای کامپکت حفاظت های اضافه بار و اتصال کوتاه را انجام می دهند.

کلیدهای اتوماتیک قابل تنظیم سری YS: کلیدهای سری YS نیز مطابق استاندارد IEC/EN60947-2 می باشند و تعداد پل های آنها 3 و 4 پل بوده و رنج جریان نامی در این سری 16 تا 800 آمپر می باشد و قدرت قطع این کلیدها 50، 65، 85 و 150 کیلو آمپر بوده و این کلیدهای کامپکت حفاظت اتصال کوتاه و اضافه بار را انجام می دهند.

کلیدهای اتوماتیک الکترونیکی سری YS: کلیدهای اتوماتیک الکترونیکی سری YS دارای رنج های جریان نامی 40 تا 1600 آمپر بوده و قدرت قطع این کلیدها 50، 65، 70، 85 و یا 150 کیلو آمپر می باشد و این کلیدها حفاظت اضافه بار و اتصال کوتاه و حفاظت زمین را انجام می دهند و هم چنین کلیدهای الکترونیکی سری YS مطابق استاندارد IEC/EN60947-2 می باشند.

کلید کامپکت

مشخصات کلیدهای مینیاتوری دورمن اسمیت انگلستان:

فیوز یا کلید مینیاتوری از جمله فیوزهای تندکار می باشند که در مدارات روشنایی بیشترین کاربرد را دارند و معمولا برای محافظت از مدار لامپ ها و لوازم کم بار و حساس استفاده می شوند.

فیوزهای مینیاتوری دارای تیپ های متفاوت می باشند که از جمله پرکاربردترین آنها تیپ روشنایی (B) و تیپ موتوری (C) می باشند. تیپ روشنایی به سرعت در مقابل جریان اضافه عکس العمل نشان می دهند و تیپ موتوری برای موتورهایی که توان کم داشته و جریان راه اندازی بالایی ندارند، استفاده می شوند.

کلیدهای مینیاتوری دورمن اسمیت انگلستان، دارای رنج گسترده ای از جریان ها می باشند و این کلیدها مطابق استاندارهای بین المللی می باشند. قدرت قطع این فیوزهای مینیاتوری 6 و 10 کیلو آمپر بوده و در انواع تک پل و دو پل و سه پل و یا 4 پل تولید و ارائه می شوند. جریان نامی فیوزهای مینیاتوری سری M دورمن اسمیت انگلستان، 0.5 تا 125 آمپر بوده و در انواع روشنایی و موتوری ارائه می شوند. کلیدهای دورمن اسمیت انگلستان مطابق استاندارد IEC/EN 60898-60974 می باشند.

بهترین مارک فیوز مینیاتوری

 

 

مشخصات کلیدهای محافظ جان دورمن اسمیت انگلستان:

کلید محافظ جان که به کلید FI نیز معروف است همانطور که از نامش پیداست محافظ انسان در مقابل برق گرفتگی و جریان نشتی می باشد. وظیفه ی کلیدهای محافظ جان در مدار این است که این کلیدها نشتی جریان در مدار را تشخیص داده و با قطع مدار از آسیب های ناشی از آن جلوگیری کنند. کلیدهای محافظ جان سری ME برند دورمن اسمیت انگلستان دارای رنج جریان نامی 16 تا 100 آمپر بوده و در دو نوع 2 پل و 4 پل ارائه می شوند. جریان نشتی این کلیدها در رنج 10 تا 300 میلی آمپر بوده و قدرت قطع این کلیدها 6 و یا 10 کیلوآمپر می باشد و استاندارد این کلیدها مطابق استاندارد IEC/EN 61008-1 می باشد.

 همه چیز در مورد کلید محافظ جان

مشخصات کلیدهای محافظ جان ترکیبی دورمن اسمیت انگلستان:

کلیدهای محافظ جان ترکیبی در واقع تلفیقی از کلیدهای مینیاتوری و کلیدهای محافظ جان هستند و شامل حفاظت های اتصال کوتاه و اضافه بار و نشتی جریان می باشند.

کلیدهای محافظ جان سری MR دورمن اسمیت، دارای رنج جریان نامی 16 تا 40 آمپر بوده و جریان نشتی در این کلیدها 10 تا 300 میلی آمپر می باشد و این کلیدهای محافظ جان دارای 1 پل + نول بوده و مطابق استاندارد IEC/EN 61008-1 می باشند.

کنتاکتور چیست و چگونه کار میکند؟

کنتاکتورهای برند دورمن اسمیت انگلستان، کلیدهای الکترومغناطیسی می باشند که یکی از مهم ترین اجزای مدارهای قدرت و فرمان را تشکیل می دهند. کلید الکترومغناطیس، قطع و وصل کننده ی مدارات قدرت می باشد که برای تحریک و انجام کار، از نیروی الکتریکی و مغناطیسی یا خاصیت آهنربایی بهره می برد.

کلیدهای مختلف در صنعت برق توسط نیروی محرک دستی، مدارات قدرت را قطع و وصل می کنند، در صورتی که کنتاکتور این عمل را توسط نیروی الکتریکی یا همان مدار فرمان انجام دهد. به عبارت دیگر، کنتاکتور واسطی بین مدار قدرت و فرمان می باشد.

کنتاکتورهای دورمن اسمیت انگلستان، دارای رنج جریان نامی 9 تا 780 آمپر می باشند و توان نامی این کنتاکتورها در رنج 4 تا 425 کیلووات می باشد و این کنتاکتورها مطابق استاندارد IEC 60947-1,IEC 60947-4 and VDE-0660 هستند.

کنتاکتور چیست و چگونه کار میکند

مشخصات فنی بی متال های برند دورمن اسمیت انگلستان:

این قطعه برای حفاظت جریان حرارتی الکتروموتورها در مدارات طراحی شده است و بسیار پرکاربرد می باشد. بی متال در صورت ایجاد اضافه بار فرمان قطع به کنتاکتور می دهد، یعنی مدار قدرت را مستقیما قطع نمی کند (همیشه با کنتاکتور نصب می شود).

رنج جریان نامی بی متال های برند دورمن اسمیت انگلستان، 0.1 تا 200 آمپر می باشد و توان نامی این بی متال ها در رنج 5.5 تا 90 کیلووات بوده و این بی متال ها توانایی حفاظت در برابر اضافه بار و قطع فاز را دارند. بی متال های برند دورمن اسمیت انگلستان، دارای نشانگر خطا می باشند و توانایی ریست دستی و خودکار در آنها وجود دارد و مطابق استاندارد IEC 60947-4-1 و VDE-0660 می باشند.

مشخصات فنی بی متال

مشخصات کلیدهای هوایی برند دورمن اسمیت انگلستان:

کلیدهای هوایی از خانواده ی کلیدهای اتوماتیک می باشند که برای حفاضت جریان اضافه و اتصال کوتاه در سیستم های قدرت و توزیع و یا ورودی اصلی تابلوهای با جریان بالا استفاده می شوند.

کلیدهای هوایی برند دورمن اسمیت انگلستان، دارای رنج جریان نامی از 630 تا 6300 آمپر می باشند و این کلیدها دارای قدرت قطع در 4 رنج 50، 65، 85 و 120 می باشند. کلیدهای هوایی دورمن اسمیت، در انواع قابل نصب به صورت کشویی و فیکس ارائه می شوند و مطابق با استاندارد IEC/EN 60947 می باشند و واحد حفاظت در این کلیدها میکروپروسسوری می باشد.

فروش کلید هوایی

مشخصات کلیدهای حرارتی (محافظ موتور) دورمن اسمیت انگلستان:

همانطور که می دانیم کلیدهای حرارتی برای حفاظت جریان الکتروموتور طراحی شده اند و اساس عملکرد آنها شبیه بیمتال است، با این تفاوت که بی متال مدار فرمان را قطع می کند، ولی کلید حرارتی مدار قدرت را مستقیما قطع می کند.

از جمله قابلیت های کلیدهای حرارتی می توان به قابل قطع و وصل بودن زیر بار، قابلیت تنظیم دقیق آمپر در یک بازه و قطع کردن مستقیم سه فاز قدرت بدون نیاز به کنتاکتور در صورت ایجاد اضافه بار را نام برد. کلید محافظ موتور را می توان به عنوان بهترین محافظت کننده برای موتور نام برد.

کلیدهای حرارتی برند دورمن اسمیت انگلستان، در رنج های مختلف از 0.1 تا 32 آمپر طراحی شده اند و توان نامی آنها در رنج 0.02 تا 15 کیلووات می باشد. این کلیدها هم چنین دارای استاندارد IEC 60947-2 و IEC60947-4-1 می باشند.

 

برای خرید انواع محصولات برند دورمن اسمیت اینجا کلیک کنید

منبع: https://instrucenter.com

  • ۲۶ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۵۳
  • مرجان چناری