مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران

مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران

مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران، با ارائه طیف گسترده‏‌ای از معتبرترین برندهای تولید کننده تجهیزات صنعتی در گروه‏های مختلف و با همکاری نزدیک با وارد‏ کنندگان و توزیع‏ کنندگان اصلی این کالاها در ایران، تلاش می‏‌کند تا نیازهای متفاوت صنایع مختلف با کاربری‏ های متفاوت آنان را برآورده سازد. ارائه قیمتهای کاملا رقابتی و مناسب، همراه با کیفیت مطلوب خدمات پس از فروش از اولویت‏‌های مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران محسوب می‌شود. مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران با درک اهمیت این موضوع برای مشتریان خود و با بکارگیری نهایت توان و ابزارهای در دسترس در تعاملات خود با تامین‏ کنندگان، می‏‏‌کوشد امکان ارائه پایین‏‏‌ترین قیمتها و بهترین خدمات را فراهم آورد.

خدمات:
1- فروش آنلاین تجهیزات ابزاردقیق، تست و اندازه گیری و هیدرولیک
2- مقایسه آنلاین محصولات و دریافت اطلاعات فنی، قیمت و کاتالوگ محصولات
3- پشتیبانی و مشاوره فنی رایگان از طریق تلفن، ایمیل، چت و حضوری
4- مقالات علمی به روز در زمینه ابزاردقیق، تست و اندازه گیری و هیدرولیک
5- ارائه طیف گسترده‏‌ای از معتبرترین برندهای تولیدکننده تجهیزات
6- نصب و راه اندازی تجهیزات
7- خدمات مهندسی در زمینه طراحی مدارهای هیدرولیک و ابزاردقیق
8- خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات

پیوندها

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

آموزش نصب فیوز مینیاتوری در تابلو برق

| دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۳ ب.ظ

آموزش نصب فیوز مینیاتوری در تابلو برق همراه با تصویر

نصب یک فیوز مینیاتوری گاهی یکی از ترس آورترین موارد در کارهای الکتریکی مناطق مسکونی می باشد بنابراین خیلی از افراد خود مبادرت به انجام چنین کاری نمی کنند. با این حال نصب فیوز مینیاتوری در بسیاری تابلو های برقی مسکونی لزومی ندارد که خیلی خطرناک یا پیچیده باشد. با درک نقشه تابلوی الکتریکی که دارید و در نظر گرفتن احتیاط های کافی در طول فرآیند نصب شما خود می توانید به صورت ایمن یک فیوز مینیاتوری را نصب کنید.

 

تعیین محل نصب کلید قطع کننده مدار:

 miniature circuit 325691

 

1) ابتدا منبع تغذیه تابلو برق را خاموش کنید ، سرویس قطع و وصل مدار و یا کلید قطع کننده اصلی را در مدار پیدا کنید و آن را در حالت خاموش قرار دهید. این قطع کننده مدار اصلی به احتمال زیاد بیشترین مقدار آمپر را دارد و در بالا یا پایین تابلوبرق قرار داده شده است (شکل 1)

  • اگر شما کلید قطع کننده ای با عنوان سرویس قطع یا کلید اصلی در تابلو مشاهده نمی کنید احتمالا آن در تابلوی دیگری در ساختمان می باشد و یا این احتمال وجود دارد که در یک صفحه دیگر در ساختمان یا در محفظه سوکت متر (یک جعبه معمولاً خاکستری جداگانه که کنتور آب و برق بسیاری از خانه ها و خانه های سیار را در خود جای داده است و در کل یک بخش از ساختمان به مدارهای مختلف متصل است). حتما تابلو برق های دیگر را جستجو کنید تا اینکه بتوانید کلید اصلی را پیدا کنید.
  • تمام کامپیوترهای موجود رو قبل از قطع منبع تغذیه ، خاموش کنید زیرا ممکن است به دلیل از دست رفتن ناگهانی برق کامپیوترها آسیب ببینند.

miniature circuit 325692

 

 


2) ترتیب قطع کننده مدار را برای مکان های بدون استفاده بررسی کنید ، به دنبال یک قسمت خالی روی پنل الکتریکی باشید که بتواند یک فیوز مینیاتوری را در خود جای دهد ، با توجه ویژه به فضاهای بلااستفاده در قسمت بالا و پایین پوشش. تعدادی از کارخانه های تولید تابلو برق در این مکان ها دارای صفحه جداشونده می باشند اما خود تابلو فاقد مقررات برای نصب فیوز مینیاتوری می باشند.

  • اگر مکان استفاده نشده دارای صفحه جابه جا شونده می باشد شما نهایتا باید قبل از تکمیل مراحل نصب آن را حذف کنید. در حال حاضر شما به سادگی باید فضایی را شناسایی کنید که بتوانید فیوز مینیاتوری را نصب کنید.

 

 miniature circuit 325693

 

3) پوشش تابلو برق را بردارید با استفاده از پیچ گوشتی 3 عدد پیچ پشتیبان را باز کنید سپس یک دست را برای نگه داشتن کاور تابلو استفاده کنید در حالی که با دست دیگر آخرین پیچ را باز می کنید .

  • هنگام باز کردن پیچ ها حتما درپوش تابلو را محکم نگه دارید اگر درپوش بلغزد و بیفتد ممکن است دستگیره های بریکرها را آسیب بزند.

 miniature circuit 3256103


4) پنل را تست کنید تا مطمئن شوید که برق در آن در جریان نیست می توانید از یک فازمتر یا یک مولتی متر به این منظور استفاده کنید. پراب 1 رو به زمین (میله ای که لخت هست یا به سیم های سفید و سبز متصل شده است.( یا به نول ) میله ای که یا فقط سفید است یا فقط لخت هست یا به سیم های سبز متصل شده است) تماس دهید و پراب دیگر را به پیچ ترمینال قطع کننده مدار که به سیم عایق شده ی مشکی قرمز یا آبی متصل شده است،تماس دهید. اگر 120 ولت یا بیشتر نمایش داده شود در تابلو هنوز برق در جریان است و نیاز دارد که قبل از هر اقدامی خاموش شود.

  • اطمینان حاصل کنید که فازمتر شما روی بالاترین ولتاژ AC در دسترس تنظیم شده و حداقل روی 120 ولت تنظیم شده است.
  • اگر سرویس قطع یا کلید قطع کننده اصلی در این تابلو برق می باشد همیشه توان ترمینال هایی که کابل ها به آن متصل هستند را نمایش خواهد داد. خروجی کلید اصلی یا سرویس قطع وقتی که در تابلو برق جاگذاری شود به باسبار متصل می شود. باسبار باید توان نداشته باشد وقتی که بریکر خاموش می باشد. آزمایش در سرویس قطع یا کلید اصلی به دلیل این اطلاعات به ظاهر متناقض توصیه نمی شود.
  • نصب فیوز مینیاتوری در تابلو برقی که هنوز جریان برق در آن وجود دارد اصلا ایمن نیست ،کار را ادامه ندهید اگر برق در مدار قطع کننده وجود دارد تا اینکه منبع توان خاموش شود.

 

miniature circuit 325694


5) یک مکان غیر قابل استفاده نزدیک یا بین کلیدهای قطع کننده ای که قبلا وجود داشته اند پیدا کنید. با دقت این مکان را با قسمتی که قبلا پوشش آن را از روی کاور بداشته بودید مقایسه کنید که هم خوانی داشته باشد. بسیار مهم است که کاور تابلوبرق دارای شرایطی باشد که فیوز مینیاتوری جدید را نمایش دهد به وسیله برداشتن پوشش. اگر در آن مکان پوششی برای برداشتن وجود ندارد باید مکان دیگری انتخاب شود.

 

قرار دادن فیوز مینیاتوری در تابلو برق :

 miniature circuit 325695

 


1) اطمینان حاصل کنید که فیوز مینیاتوری صحیح را انتخاب کردید. لیبل تابلوبرق همه انواع فیوز مینیاتوری های قابل قبول را که می توانند داخل تابلو نصب شوند لیست می کند. انحراف از لیست یک تخلف کد است  و هرگونه مجوز UL ، FM یا سایر خدمات لیست را رد می کند. برای ایمنی بیشتر فقط فیوز مینیاتوری هایی را نصب کنید که اجازه داده شده که در تابلو نصب شوند.

  • به طور معمول تنها قطع کننده های مجاز برای نصب از همان تولید کننده تابلو می باشند. بریکر باید از آمپرهایی باشد که از رنج هادی مدار تجاوز نکند. این مقدار به طور معمول 15 آمپر برای مس #14 و 20 آمپر برای مس #12 و 30 آمپر برای مس #10 . برای تعیین اندازه و سایز ها از کتاب راهنمای کدها استفاده کنید.
  • اندازه ترمینال باید به اندازه کافی بزرگ باشد که سیم ها داخل آن جا بگیرد. نیاز به حذف رشته های سیم برای جاگرفتن داخل ترمینال نشان دهنده ی خطا در جایی در امتداد خط می باشد.

 

miniature circuit 325696


2) دستگیره فیوز مینیاتوری را در وضعیت خاموش قرار دهید. فیوز مینیاتوری دارای 3 وضعیت می باشد،روشن و خاموش و یک وضعیت میانه که برای حالتی است که کلید تریپ می دهد قبل از نصب کلید را در وضعیت خاموش قرار دهید تا از ایمنی خود در طول کار نصب اطمینان حاصل کنید.

 miniature circuit 325697

 

3) فیوز مینیاتوری را با میله ها در تابلو برق هم تراز قرار دهید . فیوز مینیاتوری را طوری شیب دهید که گیره نگهدارنده در پایین کلید به نوار پلاستیکی "grab" در پانل وصل شود. پس از اتصال فیوز مینیاتوری را روی تماس مکانیکی بچرخانید به سمت مرکز تابلو بکشید مطمئن شوید که باسبار تابلو هنوز هم تراز با کلید می باشد.

  • شما ممکن است مجبور به اعمال فشار بر روی فیوز مینیاتوری جهت اتصال به نوار پلاستیکی شوید.

 

miniature circuit 325698

 

4) روی فیوز مینیاتوری فشار دهید تا روی باسبار کاملا بارگذاری شود. شما نباید فیوز مینیاتوری را در جای خود بپیچانید زیرا کلید در جای خودش به وسیله گیره های فنری و پوشش تابلو نگه داشته میشود. (نکته : هیچ کاری با زور درست نمیشه )

 

 

برای مطالعه ادامه مقاله به لینک  زیر مراجعه کنید 

آموزش نصب فیوز مینیاتوری در تابلو برق

  • ۳۰ تیر ۹۹ ، ۱۲:۳۳

نحوه کالیبراسیون phمتر و استفاده از phمتر

| دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰ ب.ظ

 نحوه کالیبراسیون phمتر و استفاده از phمتر چگونه است ؟


شیمی دانان ، زیست شناسان ، متخصصان محیط زیست و تکنسین های آزمایشگاه به طور یکسان از phسنج برای اندازه گیری پتانسیل اسیدی یا بازی یک محلول استفاده می کنند. phسنج بسیار مفید و دقیق ترین ابزار موجود برای تست سطح ph است. مراحل ساده بسیاری وجود دارد، از آماده سازی مواد شما گرفته تا روش های کالیبراسیون و آزمایش تا اطمینان حاصل کنید که دقیق ترین میزان قرائت سطح ph ممکن است.

 

آماده سازی ph متر برای کالیبراسیون 

 

ph meter 128570

 

1- دستگاه PH متر خود را روشن کنید. قبل از شروع به کالیبراسیون و استفاده از PHسنج ابتدا منتظر بمانید تا دستگاه گرم شود. این امر به طور کلی باید حدوداً 30 دقیقه طول بکشد. اما دفترچه راهنمای PH METER را برای زمان های دقیق بررسی کنید.

 

 ph meter 128571

 

2- الکترود PHمتر خود را تمیز کنید. الکترود را از محلول ذخیره آن خارج کرده و آن را با آب مقطر درحالی که زیر الکترود یک ظرف خالی است شست و شو دهید. پس از شست و شو با یک دستمال نرم و لطیف که در اکثر فروشگاه های عرضه لوازم اداری موجود است الکترود را کاملا خشک کنید. خشک بودن الکترود باعث می شود خروجی دقیق تری از دستگاه بگیرید پس حتما این نکته را به درستی اجرا کنید.

  • حتما الکترود ph متر را در ظرف جداگانه از لیوان مخصوص کالیبره شست و شو دهید.
  • از لمس مداوم و پشت سر هم الکترود خودداری کنید زیرا دارای یک غشای حساس در اطراف خود می باشد.
  • اگر به نظر می رسد که الکترود ph سنج خیلی کثیف است برای تمیز کردن آن از توصیه های مطرح شده در دفترچه راهنمای ph سنج استفاده کنید.

 

ph meter 128572

 

3- محلول های بافر خود را آماده کنید. برای کالیبراسیون phسنج به طور کلی به بیش از یک محلول بافر احتیاج دارید. محلول اول باید یک بافر خنثی با ph7 و محلول دوم باید نزدیک به ph مورد انتظار از نمونه باشد. یکی از این دو ph4 یا ph9.21 باشد. بافرهای با ph بالاتر 9.21 برای اندازه گیری پایه ها بهترین هستند. در حالی که بافرهای با ph پایین 4 برای اندازه گیری نمونه های اسیدی بهترین هستند. پس ازانتخاب بافرهای خود به آنها اجازه دهید به همان درجه ph سنج برسند. زیرا میزان قرائت ph وابسته به دما است. برای کالیبراسیون ، بافرهای خود را در لیوان های جداگانه بریزید.

  • در خصوص راه حل تهیه محلول های بافر برای ph سنج خود با کارخانه سازنده یا یک موسسه آموزشی یا حرفه ای مشورت کنید.
  • محلول های بافر نباید بیش تر از دو ساعت در یک ظرف نگهداری شوند.
  • پس از اتمام کار خود بافر را دور بریزید. نباید محلول بافر باقی مانده را به ظرف اصلی خود برگردانید.

 

کالیبراسیون ph meter

 

ph meter 128573

 

1- الکترود پی اچ متر خود را داخل محلول بافر با پی اچ 7 قراردهید و شروع به خواندن کنید. دکمه ‌‌"اندازه گیری" یا " کالیبراسیون " را فشار دهید تا پس از قرار دادن الکترود در بافر، خواندن PH را شروع کنید.

  • برای خواندن PH اجازه دهید به مدت حدود یک تا دو دقیقه تا عدد ثابت شود.

ph meter 128574

 

2- PH را تنظیم کنید. بعد از تثبیت عدد PH و ثابت شدن مقدار قرائت با فشار دادن دکمه "اندازه گیری" یا "CAL" برای باردوم PH سنج را روی مقدار PHبافر یعنی عدد 7 تنظیم کنید. تنظیم PH متر پس از تثبیت عدد قرائت های دقیق تر و تنظیم شده تری را فراهم می کند.

  • اگرچه لازم نیست اما اگر قبل ازاندازه گیری بافر خود را هم بزنید حتما همه بافرها و نمونه های دیگر را به همان روش هم بزنید.

 

 ph meter 128575

 

3- الکترود خود را با اب مقطر بشویید. با یک دستمال نرم و لطیف و بدون پرز الکترود را خوب خشک کنید.

 

ph meter 128576

 

4- الکترود ph متر را در بافر مناسب برای نمونه خود قرار دهید و شروع به خواندن کنید. دکمه اندازه گیری را را فشار دهید تا پس از قرار دادن الکترود در بافر خواندن ph را شروع کنید.

 

ph meter 128577

 

5- بار دوم PH را تنظیم کنید. پس از تثبیت عدد PH ، PHسنج را با فشار دادن دکمه اندازه گیری روی PH محلول بافر مورد نظر تنظیم کنید.

 

ph meter 128578

 

6- الکترود خود را بشویید برای آب کشی می توانید از آب مقطر استفاده کنید. برای خشک کردن الکترود از یک دستمال نرم و لطیف بدون پرز استفاده کنید.

 

نحوه استفاده از PH سنج

 

ph meter 128579

 

1- الکترود را در نمونه خود قرار دهید و شروع به خواندن کنید. پس از قرار دادن الکترود در نمونه خود ، دکمه اندازه گیری را فشار داده و الکترود را به مدت تقریبی 1-2 دقیقه در نمونه خود بگذارید.

برای مطالعه ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه بفرمائید

کالیبراسیون PHمتر

  • ۳۰ تیر ۹۹ ، ۱۲:۳۰

چگونه از یک ترمورطوبت سنج محیطی استفاده کنیم و چگونه کار می کند؟

برای درک کامل نحوه استفاده از یک هیگرومتر یا ترمورطوبت سنج محیطی ، این مقاله کمک می کند تا بدانید در چه زمان و کجا می توانید از این دستگاه استفاده کنید. ترمورطوبت سنج یک ابزار اساسی و اصلی در علم هواشناسی می باشد. این دستگاه از مصارف تجاری بی شماری برخوردار است ، اما هدف اصلی یک هیگرومتر اندازه گیری میزان بخارآب (رطوبت) موجود در هوا است.
کاربرد اصلی یک هیگرومتر اندازه گیری میزان رطوبت در هوا و مقایسه این عدد بدست آمده با ماکزیمم مقدار رطوبت همان هوا ، فضای محصور یا خاک است که می تواند دارا باشد. اگر شما این سوال را دارید که یک هیگرومتر چگونه کار می کند؟ پاسخ پرسش خود را می توانید در این مقاله بیابید.

درست مانند دیگر ابزارهایی که برای اندازه گیری رطوبت استفاده می شود، کارکرد و عملکرد هیگرومترها یا رطوبت سنج های محیطی وابسته به دیگر کمیت های اندازه گیری مانند دما ، جرم و فشار می باشد زیرا این موارد قابلیت جذب رطوبت را دارند.

هیگرومتر چیست؟؟

هیگرومترها از جمله ابزارهای آب و هوایی در نظر گرفته می شوند که قابلیت اندازه گیری رطوبت دارند. در طی قرن ها این ابزارها تغییر کرده ، پیشرفت کرده و انواع متنوعی را برای پاسخگویی به نیاز کاربران در نظر گرفته اند. در دهه 1400 بود که یکی از اولین مدل های هیگرومترها تولید شد. لئوناردو داوینچی نسخه اولیه خود را از این دستگاه ساخت که هدف از آن اندازه گیری رطوبت هوا بود.

بدون شک او طراحی هوشمندانه ای داشت که در این طراحی حول محور یک گیج که از هر طرف مواد جاذب و غیر قابل جذب قرار داشت. هر زمان که رطوبت افزایش می یابد به سمت مواد جاذب اشباع شده و سنگین تر می شود. اختلاف وزن به عنوان یک مطالعه برای رطوبت نسبی توسط لئونادرو داوینچی تعبیر شد.
بعد از گذشت صدها سال زمین شناس و فیزیکدان سوئیسی هوراس بندیکت دسوسور که عاشق کاوش در کوه های آلپ سوئیس بود ورژن پیشرفته تری از نم سنج یا هیگرومتر اولیه را ایجاد کرد. درست مانند آنچه داوینچی توسعه داد. دستگاه هوراس بندیکت رطوبت را اندازه گیری کرد.
تنها تفاوت دستگاه دسوسور این بود که از رشته ای از مو استفاده می کرد، که دردستگاه تحت فشار آویزان و معلق بود. تاثیری که رطوبت موجود در هوا روی مو دارد و بسته به سطح رطوبت هوا باعث انقباض یا انبساط مو می شود. یک سوزن به عدد روی گیج اشاره می کند که آن را به عنوان رطوبت هوا تعبیر می کنند.



ورژن دیگری از دستگاه هیگرومتر ایجاد شد که در طراحی آن بسیاری از تکنیک های دماسنج های موجود در آن زمان تکرار شده بود. به عنوان مثال این هیگرومترها یا نم سنج ها از تکنیک هایی که در آنها از دماسنج های تر و دماسنج های خشک استفاده می شد الهام گرفته بودند. آنها دو ترمومتر جیوه ای یا دماسنج جیوه ای داشتند که همان طور که از نام آنها پیداست یکی خشک و دیگری تر یا مرطوب بود. دماسنج مرطوب یک پوشش پارچه ای خیس داشت که پایه ترمومتر را می پوشاند. برای اندازه گیری رطوبت نسبی اختلاف بین ترمومتر خشک و تر محاسبه می شد.

نم سنج های محیطی یا هیگرومترها چگونه کار می کنند؟

امروزه انواع مختلفی از نم سنج های محیطی یا هیگرومترها وجود دارند و اینکه چه قابلیت هایی دارند و نحوه کارکرد آنها به نوع طراحی آنها وابسته است. به عنوان مثال: یکی از انواع آنها هیگرومترهای خازنی یا نم سنج های خازنی است. دستگاه های طبقه بندی شده تحت این فرم از سنسورهای مختلف دیگری استفاده می کنند. رطوبت سنج های خازنی برای کاربردهایی ایجاد می شوند که قیمت ، شکنندگی یا فضا محدود باشد. بنابراین آنها از لحاظ دقت قرائت رطوبت برای دستگاه های مقرون به صرفه خطر ایجاد می کنند.
رطوبت سنج های خازنی تاثیر رطوبت را در یک ماده اکسید فلزی اندازه گیری می کنند. آنها همچنین برای تعیین میزان تاثیر رطوبت روی ثابت دی الکتریک (یا میزان نفوذ نسبی) یک پلیمر، مانند پلاستیک مصنوعی ، مورد استفاده قرار می گیرند. در هنگام کالیبراسیون ، سنسورها دارای درجه دقت 2% رطوبت نسبی در محدوده رطوبت نسبی 5-95% هستند.
اگر این رطوبت سنج های خازنی کالیبره نشود دقت تا سه برابر دچار اختلاف در محاسبه می شود. سنسورها گرچه می توانند در برابر درجه حرارت بالا و اثرات تراکم مقاومت کنند و برای کاربردهای مختلف مناسب هستند ولی با این وجود این رطوبت سنج های خازنی دارای سنسورهایی هستند که به راحتی آلوده می شوند و علائم فرسودگی را به سرعت نشان می دهند.
سنسور مقاوم دیگری وجود دارد که در مقایسه با سنسورهای خازنی حساسیت کمتری دارد. این سنسورها تغییرات مقاومت الکتریکی یک ماده را که رطوبت محیط باعث می شود اندازه گیری می کنند. از آنجایی که این سنسورها به اندازه سنسورهای خازنی حساس نیستند، سنسورهای مقاومت به برد مدار پیچیده تری نیاز دارند. دقت بستگی به ماده مقاومتی مورد استفاده دارد اما معمولا تا 3 درصد رطوبت نسبی است. این ماده همچنین گویای آن است که رطوبت سنج چقدر در برابر تراکم مقاومت خواهد کرد.

یک ترمورطوبت سنج یا هیگرومتر یا نم سنج در کجا استفاده می شود؟

هیگرومترها به عنوان ابزارهای مفیدی در نظر گرفته می شوند که از محاسبه و کالیبراسیون فشار و تغییرات دما و ترکیب آنها باهم استفاده می کنند که درصد حاصل از این محاسبه میزان رطوبت موجود در هوا خواهد بود. یک ترمو هیگرومتر یا ترمورطوبت سنج محیطی یک وسیله مفید در ساختمان های اداری و منارل و همچنین در کارخانه ها و فرآیندهای تولیدی و صنعتی است. در این مناطق باید اطمینان حاصل شود که هیچ تغییری در رطوبت محیط اطراف ایجاد نمی شود، زیرا این امر می تواند بر تولیدات این ارگانها و کیفیت مواد تاثیر گذار باشد.

برای مطالعه ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه کنید 

چگونه از یک ترمورطوبت سنج محیطی استفاده کنیم و چگونه کار می کند؟

  • ۲۴ تیر ۹۹ ، ۱۲:۲۳

24 ابزار مورد نیاز برای برق کشی

| شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۳۷ ب.ظ

تکنسین های برق همیشه برای دقت ، انعطاف پذیری ، کاردستی ، راحتی و ایمنی به ابزارهایی که دارند اعتماد می کنند. تمام این وظایف برای این است که خانه های ما را روشن ، متصل و کارآمد نگه دارند. در زیر ، ابزارهای لازم برای نگهداری الکتریکی و ابزار مدرن برق کشی را بررسی می کنیم.

در اینجا چه مواردی را در این راهنما پوشش خواهیم داد:

ابزارهای اساسی تعمیر و نگهداری در برق کشی

ابزارهای ضروری برق

ابزار ایمنی در برق کشی

ابزار های پیشرفته برق کشی

ابزارهای اساسی تعمیر و نگهداری در برق کشی


1. انبردست

انبردست ها یکی از ابزراهای اصلی در لیست ابزارهای برقی هستند. انبردست ها عمدتاً برای برش سیم ، یا گرفتن ، پیچاندن ، خم شدن یا صاف کردن سیم ها استفاده می شوند. هر تکنسین آماده ای ، انبوهی از انبردست ها را در جعبه ابزار یا کامیون خود ، از جمله سیم چین ، انبردست سیم چین و انبردست سیم لخت کن که از این ها برای سفت کردن قفل ، اتصالات و درپوش ها استفاده می کند.

2. پیچ گوشتی

تکنسین ها از انواع پیچ گوشتی ها ، که یکی دیگر از ابزارهای ضروری جعبه ابزار ، برای شل کردن و چفت شدن قطعات مختلف سخت افزاری است استفاده می کنند. بسیاری از متخصصان پیچ گوشتی های متنوع و سازگار را با بیت های قابل تعویض حمل می کنند ، بنابراین هیچ وقت گیر ابزارهای مناسب نگهداری الکتریکی نیستند.

3. متر (نوار اندازه گیری)

هنگام کار با سیم کشی ، دانستن اندازه گیری های دقیق هنگام برش و اندازه گیری ضروری است. یک متر جمع شونده این کار را راحت تر انجام می دهد ، اما مدل های موجود با راهنمای مغناطیسی ، قفل های چند مرحله ای و سایر ویژگی ها این روند را آسان تر می کنند.

4. نوار برق

این پارچه ساخته شده از پارچه پلاستیکی ، وینیل یا فایبرگلاس است ، این ماده چسبنده حساس به فشار و برای عایق بندی سیم ها یا سایر موادی که برق را انجام می دهند ضروری است. چسب برق مانع عبور مستقیم جریان الکتریکی به سیم های دیگر و برق احتمالی هنگام لمس سیم ها می شود.

5- بست کمربندی

این اتصال دهنده های ارزان قیمت همچنین به عنوان اتصالات فشرده شناخته می شوند و در اتصال کابل های برق یا سیم ها به هم بسیار عالی هستند. فضای الکتریکی خود را بوسیله اتصالات کابل مرتب و منظم نگه دارید.

6. دریل برقی

تکنسین ها برای دسترسی به سیم کشی و سایر اجزای الکتریکی به طور مرتب برای نصب لوازم روشنایی جدید یا برای جدا کردن سخت افزار نصب شده به این دریل ها نیاز دارند. یک دریل برقی دستی با بیت های مختلف به تسریع در انجام این کارها کمک می کند و به متخصصان این امکان را می دهد تا بیت های مخصوصی را بچسبانند (مانند بیت جابجایی ، به شکل زیر مراجعه کنید) برای اهداف خاص صنعتی.

7. لول 

هنگام نصب وسایل روشنایی ، پیدا کردن مکان دقیق برای قرارگیری مهم است. ابزارهای برقی بدون سطح استاندارد باعث قرارگیری غلط تجهیزات می شود ، زیرا باید این ابزار به تکنسین کمک کند تا لوازم ، پیچ ها و سایر تاسیسات را دقیقاً در همان مکان مورد نیاز خود قرار دهد.

ابزارهای ضروری برق کشی

8. سیم / سیم کابل

این سیم ها مشابه ویژگی هایی است که در کابل های جامپر و باتری های اتومبیل به کار رفته است ، سیم و کابل های را به وسایل و سایر دستگاه های که نیاز به برق دارند وصل می کند.

9. محور اتصال

اتصالات Coax کابل ها را به دستگاه ها متصل می کنند ، در حالی که همزمان کابل را از خرد شدن محافظت می کنند. این اتصالات چندگانه ، محافظت از انواع مختلف سیم ها و کابل ها را تضمین می کند که همیشه نیاز مشتری خود را برآورده کنید.

10. سیم لخت کن

متخصصان برق حرفه ای به طور مرتب پوشش پلاستیکی را بر روی سیم ها می گذارند تا مس را در معرض دید قرار ندهند و اتصالات انجام شده را با سیم کشی یا سایر قطعات برقرار کنند. این ابزار اصلی تعمیر و نگهداری برقی در مدل ها و انواع مختلفی ارائه می شود.

11. نوار ماهی (Fish tape)

نوار ماهی یکی از بسیاری از ابزارهای محبوب برق است. برای سیم کشی بین جعبه های باند (یا سایر اجزای الکتریکی) از طریق لوله کشی استفاده می شود. نوار ماهی در یک کویل قابل جمع شدن قرار گرفته و از طریق لوله کشی مجرای نصب شده تغذیه می شود. هنگامی که انتهای نوار ماهی در طرف مقابل ظاهر شد ، سیم کشی به نوار چسبانده می شود و می توان نوار را گرفت.

12. داکت برق

داکت برق ابزار لازم برای برق کشی در هنگام نصب سیم کشی از طریق دیوارها ، زیر فرش ها یا سقف های بالاتر است. داکت ها به طور معمول فایبرگلاس هستند و در انتها قلاب هایی برای مانور آسان در آن وجود دارد.

13. ترمینال بلوک

این دستگاه های عایق مدولار ، هنگام برقراری چندین سیم به هم ، به تکنسین ها کمک می کنند. آن ها برای اتصال سیم کشی به زمین یا اتصال سوئیچ ها و پریز برق به شبکه استفاده می شوند.

14. تستر ولتاژ

برای انجام ایمن کار الکتریکی ، باید در بخش های اصلی (معمولاً از طریق قطع کننده مدار) ، نیروی الکتریسیته قطع شود. یک تستر ولتاژ دستی به تکنسین اجازه می دهد تا برق را آزمایش کنند ، بنابراین این تستر ولتاژها تشخیص می دهند که این موارد ایمن هستند. تکنسین نیز برای تأیید جریان برق از این ابزار استفاده می کند.

15- بیت ریمینگ

نصب مجرای جدید (یا جایگزینی نمونه های قدیمی) به معنای اتصال بخش های مختلف لوله کشی به یکدیگر برای ایجاد مسیر سیم کشی بین قطعات الکتریکی است. بیت ریمینگ به یک مته برقی متصل شده و دهانه را در انتهای لوله کشی گسترده می کند و به آن اجازه می دهد تا به بخش دیگری از لوله کشی وصل شود و یک مجرای ایمن را تکمیل کند.

16. Conduit Bender

هنگام تعیین مسیر سیم کشی ، تکنسین ها اغلب سیم کشی را در گوشه دیوار یا سایر مناطق عمدتاً پنهان اجرا می کنند تا در معرض دید نباشد و از نظر ظاهر و زیبائی بهتر است. خم کننده های مجرای ابزاری برقی هستند که برای انحنای لوله کشی برای قرار گرفتن در این مسیرها استفاده می شوند و اطمینان حاصل می کنند که خط لوله های غیرتهاجمی و کارآمد در خانه مشتری قرار می گیرند.

17. ترمینال

این گیره های پلاستیکی به تکنسین های برق کمک می کند تا با قطعه هایی که دارای چند سیم هستند سریع تر ارتباط را برقرار کنند. این ترمینال ها را می توان با چند کابل از جمله سیم دستگاه ، کابل تلفن و کابل های الکتریکی استفاده کرد.

ابزار ایمنی در برق کشی

18. چراغ قوه

برای یک برقکار ، کار در تاریکی یک خطر بالقوه است. پس وسایل اصلی برق را مانند چراغ قوه و سایر چراغ های کاری ، مفید و در دسترس نگه‌ دارید.

19. دستکش های عایق

تکنسین های برق همیشه در معرض خطر واقعی برق گرفتگی هستند ، بنابراین باید احتیاط کنند. پوشیدن دستکش عایق ، یک لایه برای محافظت را فراهم می کند ، بنابراین دست کش های عایق را به عنوان یکی از ابزارهای نگهدارنده برقی خود حتما داشته باشید. دستکش های عایق با سبک های مختلفی برای تناسب و راحتی ارائه می شوند ، بنابراین نوع مناسب را شما باید انتخاب کنید.

20. لباس کار ضد حریق

تکنسین های ماهر و آموزش دیده یاد می گیرند که در برابر جرقه های خطرناک الکتریکی ، برق و آتش سوزی ها چگونه احتیاط کنند بخشی از این آموزش شامل اطمینان از پوشیدن پیراهن های کاری ساخته شده با مواد مقاوم در برابر آتش برای جلوگیری از صدمات جدی در سوختگی است.

21. عینک ایمنی

تکنسین در هنگام بررسی دقیق سیم کشی برق یا ابزارهای قدرت ، باید از چشم های خود محافظت کنند. کارآموزان و حرفه ای ها همگی به عنوان بخشی از ابزارهای اصلی برق خود به عینک ایمنی نیاز دارند.

22. میله نجات / قلاب

میله های نجات (یا قلاب) زمانی کاربرد و استفاده می شود که افراد بر اثر سقوط یا برق گرفتگی در چاه یا مکان های غیر قابل دسترس پرت شوند. از آنجا که یک جریان الکتریکی خطرناک ممکن است هنوز در جریان باشد ، برای پاسخ گوئی اضطراری باید از میله نجات استفاده کنند تا قربانی را از منبع الکتریسیته بیرون بکشند بدون اینکه خودشان دچار آسیب شوند.

ابزار های پیشرفته برق کشی


23- آنالایزر مدار

آنالایزرهای مدار ، یک ابزار الکتریکی دستی دیجیتال است که تقریباً اطلاعات فوری در مورد مدار متصل به یک پریز برق را در اختیار شما قرار می دهد. در چند ثانیه ، این ابزارهای برقی الکتریکی ولتاژ ، قطبیت ، ولتاژ خط ، معکوس و موارد دیگر را اندازه می گیرند.

24. کابل یاب

تکنسین ها اغلب درک این موضوع را دارند که کدام کابل ها به کدام مدار در یک خانه وصل می شوند. تکنسین های مدرن از کابل یاب استفاده می کنند که دارای دو مؤلفه اصلی در دستگاه است: فرستنده دیجیتال دستی و گیرنده کوچکی که به پریزهای اطراف خانه وصل می شود. هنگامی که برق کار از طریق فرستنده ، گیرنده را به مدارهایی در مدار شکن نگه می دارد ، دستگاه سیگنالی را به گیرنده می فرستد تا مشخص کند که خروجی متعلق به کدام مدار است.

  • ۲۱ تیر ۹۹ ، ۱۳:۳۷

10 کاربرد ترموویژن (دوربین حرارتی)

| دوشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۱ ب.ظ

10 کاربرد اصلی ترموویژن (دوربین حرارتی) چیست؟

دوربین حرارتی یک راه طولانی را طی سال های گذشته پیموده است. آنچه در گذشته حجیم ، سنگین و دشوار بود و عمدتاً برای مصارف نظامی توسعه یافته بود ، به تدریج به دستگاه های کوچکتر ، باورنکردنی و کاربردی آسان تبدیل شده است. در نتیجه ، استفاده از یک دوربین حرارتی توسعه یافته است تا طیف گسترده ای را پوشش دهد و همه چیز را از استفاده در منزل تا استفاده صنعتی پوشش دهد.
در حالی که از دوربین های حرارتی هنوز هم بیشتر در تعمیر و نگهداری صنعتی و امنیت استفاده می شود ، حقیقت این است که اکنون روش های بی شماری برای استفاده از این دستگاه در داخل و اطراف ملک شما وجود دارد ، 10 کاربرد اصلی ذکر شده در زیر رایج ترین کاربردهای دوربین حرارتی است. برای آنکه بدانید ترموویژن چیست به مقاله ترمو ویژن چیست مراجعه کنید.

 

1. مشکلات گرمایش و سرمایش

اگر عایق بندی ضعیفی در خانه داشته باشید ، یا عایق بندی بدی در اطراف در و پنجره ها وجود دارد. این مسائل می تواند باعث هدر رفت گرما و هوای خنک داخل خانه به بیرون شود یا اجازه می دهد هوای بیرون داخل خانه شود. این ها همه باعث افزایش بیش از حد هزینه ها صورتحساب انرژی شما می شود.
دوربین های حرارتی می توانند به شما در بازرسی از منزل خود از هرگونه ورود و خروج هوا کمک کند و همچنین هر مکانی در دیواره های شما که عایق کاری ندارند را به شما نمایش می دهد.

 

Thermal Camera1

 

2. جعبه های مدار و پریز برق

گاهی مشکلات برق و سیم کشی باعث آشفتگی خاطر می شود. نه تنها می توانند باعث تعمیرات گران قیمت شوند و دستگاه های الکتریکی را خراب کنند ، بلکه بالقوه خطرناک هستند. پریزهای داخلی و جعبه های مدار چون قابل دید نیستند بر اثر گذر زمان دچار پوسیدگی می شوند.
دوربین های حرارتی به شما امکان می دهند تصویری دقیق از هر قسمت که دچار مشکل شده است ایجاد کنید ، و ببینید که چقدر آنها بیش از حد گرم می شوند و به شما کمک می کنند تا بفهمید که مدارها دارای چه مشکلاتی هستند و باید تعمیر شوند.

 

Thermal Camera2

 

3. مسائل مربوط به لوله کشی

مشکلات مربوط به لوله کشی می تواند واقعاً کلافه کننده باشد ، به دلیل این که نمی توانید آنچه در لوله ها اتفاق می افتد را ببینید. ممکن است شما بتوانید یک سیم مفتول یا هرچیز دیگری به داخل لوله کشی وارد کنید ، اما نمی توانید از طریق لوله ها مشاهده کنید که این گرفتگی در کجا اتفاق افتاده و چیست !
ترموویژن می تواند ایده بهتری از جریان آب در لوله ها و همچنین شرایط گرفتگی ایجاد کند. شما می توانید هنگامی که به وسیله جریان آب گرم ، گرفتگی ها از بین می رود از طریق این دستگاه آن را تماشا کنید.

 

 

Thermal Camera3

 

 

برای مطالعه ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه کنید 

10 کاربرد ترموویژن (دوربین حرارتی)

  • ۰۲ تیر ۹۹ ، ۱۲:۲۱

ترانسمیتر فشار چیست

| دوشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۶ ب.ظ

یک ترانسمیتر فشار (pressure transmitter) ابزار مکانیکی است که نیروی حاصل از انبساط نمونه گاز یا مایع را اندازه گیری می کند همچنین در تعریف دیگری از ترانسمیتر فشار به عنوان یک مبدل فشار یا یک ترنسدیوسر فشار شناخته می شود. این نوع سنسور عموما از سطح حساس به فشار ساخته شده مانند استینلس استیل ، سیلیکون یا دیگر مواد وابسته به ترکیب سیال یا آنالیت تشکیل شد است. پشت این سطوح قطعات الکترونیکی وجود دارد که قادر به تبدیل نیروی اعمال شده نمونه بر حسگر فشار به سیگنال الکترونیکی هستند.

 

مفهوم فشار : به طور کلی به مقدار نیروی وارد شده بر واحد سطح فشار می گویند و به عنوان مقدار نیروی مورد نیاز برای جلوگیری از گسترش مایع ، گاز یا بخار بیان می شود. واحدهای مختلفی برای بیان مقدار فشار استفاده می شود که :

 

شامل :bar.psi.N/m2.Pa

 

محیط های حساس به فشار مانند صنایع گاز ، پتروشیمی ، آزمایشگاهی و دارویی اغلب به یک ترانسمیتر فشار برای مانیتورینگ نیروی اعمال شده مایعات و گازها برحسب مقدار پاسکال و psi نیاز دارند. این امر مستلزم یکپارچه سازی دقیق ترانسمیتر های فشار در تجهیزات تبدیل سریع الکتریسیته به نتایج قابل اطمینان با دقت و تحویل در لحظه است. با این وجود بیشتر مواقع متخصصان صنعتی برای حفظ سطح فشار مطلوب برای گاز ، روغن و مایعات با دمای بالا به سیستم سنجش جامع با ترانسمیتر فشارهمراه تکیه می کنند.

 

ترانسمیتر فشار سنج یا ترانسمیتر فشار گیج

ترانسمیترهای فشار گیج برای اندازه گیری فشار مطلق کنترل های خاص صنعتی ، برای پشتیبانی از مانیتورینگ های چند فرایندی مجهز شده اند. دیافراگم های فولادی نصب شده بر لوله ها یا مخازن تحت فشار با تغییر شکل می توانند زمان دقیق مربوط به نیروی اعمال شده را ثبت کنند که به نوبه خود سریعا توسط یک سنسور فشار به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می شود. این اندازه گیری می تواند از راه دور یا از طریق نمایشگرهای بصری و کاربر پسند در محل اندازه گیری کنترل شود.

 

کاربرد های ترانسمیتر فشار

ترانسمیترهای فشار به طور معمول در طیف گسترده ای از بخش های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. در حفاری دریایی و اکتشافات نفتی عموما از سنسورهای فشاربرای اندازه گیری اختلاف فشار بین مقدار داخلی و خارجی تجهیزات حساس به فشار استفاده می شود.

برای حفظ پارامترهای قابل تشخیص باید اطمینان حاصل شود که فرآیندهای حفاری و حصول با یک استاندارد کار آمد انجام می شود. این موضوع در مورد تجهیزات پتروشیمی گاز و مواد شیمیایی نیز صادق است.

برای مطالعه ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه کنید 

ترانسمیتر فشار چیست ؟

 

  • ۰۲ تیر ۹۹ ، ۱۲:۱۶