مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران

مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران

مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران، با ارائه طیف گسترده‏‌ای از معتبرترین برندهای تولید کننده تجهیزات صنعتی در گروه‏های مختلف و با همکاری نزدیک با وارد‏ کنندگان و توزیع‏ کنندگان اصلی این کالاها در ایران، تلاش می‏‌کند تا نیازهای متفاوت صنایع مختلف با کاربری‏ های متفاوت آنان را برآورده سازد. ارائه قیمتهای کاملا رقابتی و مناسب، همراه با کیفیت مطلوب خدمات پس از فروش از اولویت‏‌های مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران محسوب می‌شود. مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران با درک اهمیت این موضوع برای مشتریان خود و با بکارگیری نهایت توان و ابزارهای در دسترس در تعاملات خود با تامین‏ کنندگان، می‏‏‌کوشد امکان ارائه پایین‏‏‌ترین قیمتها و بهترین خدمات را فراهم آورد.

خدمات:
1- فروش آنلاین تجهیزات ابزاردقیق، تست و اندازه گیری و هیدرولیک
2- مقایسه آنلاین محصولات و دریافت اطلاعات فنی، قیمت و کاتالوگ محصولات
3- پشتیبانی و مشاوره فنی رایگان از طریق تلفن، ایمیل، چت و حضوری
4- مقالات علمی به روز در زمینه ابزاردقیق، تست و اندازه گیری و هیدرولیک
5- ارائه طیف گسترده‏‌ای از معتبرترین برندهای تولیدکننده تجهیزات
6- نصب و راه اندازی تجهیزات
7- خدمات مهندسی در زمینه طراحی مدارهای هیدرولیک و ابزاردقیق
8- خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات

پیوندها

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

قطع کننده های مدار ( CIRCUIT BREAKERS) چگونه کار می کنند؟

| سه شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۲ ق.ظ

الکتریسیته که از شبکه های توزیع به خانه های ما یا هر مکان دیگر می آید یک مدار بزرگ با خطوط متصل به نبروگاه برق را تشکیل می دهند که در این مدار به یک انتهای آن اصطلاحا سیم داغ گفته می شود و انتهای دیگر آن خطو0ط متصل به زمین را تشکیل می دهند. بین این دوخط بار الکتریکی جریان دارد و پتانسیل بین آنها ایجاد می شود. سپس با اتصال بارها (لوازم ) که مقاومت الکتریکی دارند مدار الکتریکی کامل می شود و تمام تجهیزات و لوازم تا زمانی که مقاومت مناسب دارند و سبب ایجاد جریان بیش از حد نمی شوند این مدار کامل است و تجهیزات به آرامی کار می کنند. اتصال کوتاه و یا جریان بیش از حد یا اتصال ناگهانی انتهای سیم داغ به به سیم زمین در این مدار سبب گرم شدن سیم ها و وقوع آتش سوزی می شود. برای جلوگیری از چنین شرایطی حفاظت مدار استفاده می شود که به سادگی در چنین شرایطی مدار را قطع می کند.

به صورت کلی دو راه حل برای این مساله وجود دارد : 1- فیوز 2-سوئیچ


فیوز:


این نوع فیوز از یک سیم نازک تشکیل شده است که داخل یک محفظه قرار گرفته است در صورت جریان بیش از حد سیم فیوز می سوزد و یا از هم گسسته می شود و سبب قطع شدن مدار می شود. با این حال این نوع از فیوزها خیلی قابل اعتماد نیستند و هر بار که سیم فیوز می سوزد باید فیوز به صورت دستی عوض شود بنابراین این فیوزها خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرند.

سوئیچ ها :


راه دیگر محافظت مدار در حالت جریان بیش از حد ، مطمئن شدن از متوقف شدن جریان و یا متوقف شدن منبع ولتاژ در خط می باشد. این عمل توسط عملکرد خودکار سوئیچ که در شرایط جریان بیش از حد و یا هر خطای دیگر ، تریپ می دهد صورت می گیرد و سبب ایزوله شدن خط دارای خطا از کل مدار می شود و پس از رفع خطا مجددا وصل شده و سبب بازگرداندن عملکرد خط در مدار می شود. این روش به دلیل تشخیص سریع زون خطا و سپس بازگرداندن سریع مفید می باشد. این روش همچنین از نظر الکتریکی در مقایسه با فیوز امن تر می باشد.


نیاز به مدارشکن های الکتریکی:


یک فیوز مینیاتوری معمول (MCB) از یک نوار دو فلزی برای محافظت در برابر جریان بار و یک الکترومگنت برای محافظت از جریان اتصال کوتاه تشکیل شده است. درخصوص جریان اضافه خم شدن نوار دو فلزی سبب آزاد شدن فنر و جابه جا شدن نقطه چفت و باز شدن کنتکت های MCB می شود. سیم پیچ الکترومغناطیسی وقتی جریان بیش از حد از آن عبور می کند یک نیروی حرکتی مغناطیسی ایجاد می کند که سبب می شود نقطه چفت جا به جا شده و کنتاکت های MCB مجددا باز شوند. بنابراین در هردو حالت جریان اضافه و یا اتصال کوتاه کلید مینیاتوری به حالت OFF تریپ می دهد.

برای خرید فیوز مینیاتوری دورمن اسمیت به لینک های زیر مراجعه کنید :


فیوز مینیاتوری چهار پل 50 آمپر ساخت دورمن اسمیت مدل MT4PB50
فیوز مینیاتوری سه پل 50 آمپر ساخت دورمن اسمیت مدل MT3PC50
فیوز مینیاتوری دو پل 25 آمپر ساخت دورمن اسمیت مدل MT2PB25
فیوز مینیاتوری تک پل 6 آمپر ساخت دورمن اسمیت مدل MS1PC06
لیست کامل کلید مینیاتوری

برای مطالعه مطلب به لینک زیر مراجعه بفرمائید 

قطع کننده های مدار ( CIRCUIT BREAKERS) چگونه کار می کنند؟

شرکت اینستروسنتر نماینده رسمی شرکت دورمن اسمیت انگلیس در ایران می باشد . برای خرید انواع فیوز مینیاتوری ، کلید محافظ جان ، کلید کامپکت و سایر تجهیزات تابلوئی می توانید به سایت اینسترونتر به آدرس https://instrucenter.com/fa/ مراجعه بفرمائید یا با شماره های 02188325739 - 02188325716 تماس حاصل فرمائید.

  • ۲۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۱:۳۲

انواع تجهیزات محافظت از مدار

| دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۳۰ ب.ظ

تجهیزات محافظ مدارهای الکتریکی  دو عملکرد اصلی یعنی ثبات و هم چنین محافظت را انجام می دهند. در واقع این حفاظت از طریق جدا کردن منیع تغذیه از مدار و حفظت در برابر جریان بالا حاصل می شود که سبب جلوگیری از خطر برق گرفتگی و آتش سوزی می شود. علاوه بر این ، برای محافظت دقیق تر از مدار ، برای برخی از محصولات ممکن است پیروی از اصول سازمانی آن محصول مورد نیاز باشد.

طراحان باید برای شناختن وسایل مختلف حفاظت از مدارها زمان کافی بگذارند به عنوان مثال دستگاه های محافظتی که برای محافظت از مدارها از ولتاژهای شدید یا جریان استفاده می شدند.

در این مقاله به بحث در مورد انواع دستگاه های محافظتی که در مدارهای الکتریکی و الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین چگونگی کارکرد این تجهیزات حفاظتی می پردازیم.


تجهیزات حفاظت چیست؟


تجهیزات حفاظت مدار وسیله ای الکتریکی است که برای جلوگیری از مقدار بالای جریان و زمان اتصال کوتاه استفاده می شود. برای اطمینان از حفاظت بالا ، تجهیزات حفاظتی بسیاری در بازار وجود دارند که طیف وسیعی از این تجهیزات محافظت از مدارهایی شامل فیوز ، قطع کننده مدار ، RCCB ، لوله های تخلیه گاز ، تریستورها و موارد دیگر را به شما ارائه می دهد.

انواع مختلف تجهیزات حفاظتی
نمونه های مختلف تجهیزات حفاظت مدار شامل موارد زیر است.
فیوز
CIRCUIT BREAKER
Poly Switch
RCCB (کلید محافظ جان )
وریستور اکسید فلز
محدود کننده جریان هجومی
لوله تخلیه گاز
SPARK GAP
صاعقه گیر

 

برای مطالعه ادامه مقاله انواع تجهیزات محافظت از مدار به لینک زیر مراجعه بفرمائید :

https://instrucenter.com/fa/electrical-measurement-training/2015-types-of-circuit-protection-equipment

 

  • ۱۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۳:۳۰

فانکشن ژنراتور چیست و چگونه کار می کند؟

| دوشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۲۹ ب.ظ

 

فانکشن ژنراتور یک تجهیز آزمایشگاهی می باشد که توانایی تولید سیگنال یا شکل موج هایی مانند شکل موج سینوسی و مربعی و مثلثی و ... را با دامنه و فرکانس های مختلف را دارا می باشد. از این سیگنال ها و شکل موج ها می توان به عنوان منبع تغذیه مدارات الکترونیکی و مخابراتی استفاده کرد.
کاربرد فانکشن ژنراتورها بیشتر در مراکز R&D (مراکز تحقیق و توسعه) و آموزشگاه های آموزشی الکترونیک در دانشگاه ها و غیره و در تعمیرگاه های الکتریکی و الکترونیکی و تست های مدار و بررسی خصوصیات پاسخ فرکانسی و تزریق سیگنال داخل مداری و غیره می باشد. عوامل مهم در انتخاب یک فانکشن ژنراتور مواردی مانند ، محدوده فرکانس ، دامنه سیگنال پیک تو پیک ، سرعت نمونه برداری (مثلا 250MS/s) ، رزولوشن ( بطور مثال 12 بیتی) ، تعداد کانال خروجی ، نوع فانکشن ها (سینوسی، مربعی، مثلثی، نویز و...)، قابلیت Sweep یا Burst،قابلیت اتصال به کامپیوتر ، تولید مدلاسیون ها مانند AM، FM و...، داشتن شمارنده فرکانس یا فرکانس متر ،می باشند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

https://instrucenter.com/fa/electrical-measurement-training/2013-what-is-a-generator-function-and-how-does-it-work

  • ۰۸ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۳:۲۹

کلید مینیاتوری و کاربردهای آن:

| دوشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۵۹ ب.ظ

یک کلید مینیاتوری (MCB) مدار الکتریکی را در شرایط  غیر نرمال شبکه  مانند بار اضافه یا شرایط خطا ، به صورت خودکار قطع می کند. این روزها ما #فیوز های مینیاتوری (MCB)  را در شبکه های الکتریکی فشار ضعیف به جای فیوز استفاده می کنیم. در صورت وجود شرایط خطا ممکن است فیوز تشخیص ندهد اما #فیوز_مینیاتوری به صورت قابل اطمینان آن را تشخیص می دهد.

برای مطالعه ادامه مطلب به سایت اینستروسنتر مراجعه بفرمائید

https://bit.ly/2xIvKoh
#برق_صنعتی #برق #مقاله #فروش_کلیدمینیاتوری #فروش_فیوزمینیاتوری

—-------------------------------

📗 Channel: 👉  @Instrucenter

📗 website:  👉  instrucenter.com

tell:           👉 02188193204 – 6


  • ۰۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۴:۵۹